کد خبر: ۷۲۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷

خطیب‌زاده: مذاکرات برجام طی چند هفته آینده از سر گرفته می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک در دستور کار نیست اما مذاکرات وین طی چند هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.
خطیب‌زاده: مذاکرات برجام طی چند هفته آینده از سر گرفته می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه نشست وزرای 1+4 در نیویورک در دستورکار نیست، از برگزاری دور آتی مذاکرات وین طی چند هفته آینده خبر داد.

خطیب‌زاده که در قالب هیأتی به‌ریاست وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به‌سر می‌برد، در خصوص مذاکرات احیای برجام گفت: هر نشست و جلسه‌ای هماهنگی قبلی و تنظیم دستورکار لازم دارد، همان‌طور که قبلاً تاکید شد گفتگوهای وین به‌زودی و طی چند هفته آتی از سر گرفته خواهد شد و این به اطلاع 1+4 رسانده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اما در عین حال لازم است قبل از آن، تیم سیاست خارجی دولت جمع‌بندی نهایی خود در خصوص کم‌وکیف گفتگوها را انجام دهد.

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به اینکه آیا نشست وزرای خارجه ایران و 1+4 در دستورکار قرار دارد، گفت: برجام و گفتگوهای وین یکی از موضوعات اصلی ملاقات‌های دوجانبه با آقای بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و وزرای خارجه حاضر از 4+1 خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اما نه برنامه‌ای برای جلسه وزرای خارجه ایران و 1+4 از قبل تنظیم شده است و نه اینکه بر اساس اطلاع ما همه وزرای خارجه 1+4 در نیویورک حاضر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین