کد خبر: ۷۲۸۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

رئیس دیوان عدالت اداری: باید به دنبال تحقیق کاربردی برویم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ما باید به دنبال کاری برویم که به تحقیق کاربردی بینجامد. در دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال پژوهشی باشند که به قانون و نظریه قضایی بینجامد و مشکلی از مشکلات مردم حل کند.
رئیس دیوان عدالت اداری: باید به دنبال تحقیق کاربردی برویم
آفتاب‌‌نیوز :

حکمتعلی مظفری در آیین افتتاح مرکز نوآوری‌های حقوقی پژوهشگاه قوه قضائیه ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در کشور ما پس از استقرار نظام جمهوری اسلام، در حوزه تولید علم و پژوهش جهشی صورت گرفته است اما آن‌چه که همچنان به آن توجه نمی‌شود اولویت‌ها در حوزه علم است. باید ببینیم ضرورت و اولویت در حوزه تولید علم چیست و می‌خواهیم به چه چیزی برسیم.

وی افزود: نکته دیگر توجه به هدف غایی پژوهش است. ما باید به دنبال کاری برویم که به تحقیق کاربردی بینجامد. در دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال پژوهشی باشند که به قانون و نظریه قضایی بینجامد و مشکلی از مشکلات مردم حل کند.

مظفری با بیان اینکه در عقبه مشکل داریم و باید کار کنیم گفت: این نشان می‌دهد یا مردم از حقوق خود مطلع نیستند یا بسترهای لازم برای احقاق حقوق شهروندی وجود ندارد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این‌که گاهی در دیوان عدالت اداری هفت خان رستم و گاهی تا هفتاد خان وجود دارد و در دادگستری هم به این شکل است گفت: این نشان می‌دهد در مرحله اجرا بستر لازم را فراهم نکردیم.

وی در پایان گفت: نشستن در این سالن دردی را دوا نمی‌کند باید از نزدیک کنار قاضی بنشینید تا ببینید قضیه از چه قرار است وگرنه تئوری دردی را از مردم دوا نمی‌کند. باید دید گره کار کجاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
این مرکز نو اوری ...........چقدر بودجه داره؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین