کد خبر: ۷۲۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
دود مشکلات آبداران در چشم مشترکان روستایی

قبض‌های نجومی آب مردم روستای طولیان را شوکه کرد

مشترکان آب روستای طولیان با گله‌مندی از صدرو قبض‌های غیر واقعی از مصرف آب خواستار رسیدگی به مشکل و تجدید نظر در محاسبه قبض آب شدند.
قبض‌های نجومی آب مردم روستای طولیان را شوکه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

با ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری آبدارانی که پیش از این تحت پوشش آبفا بودند به پیمانکار واگذار و بلاتکلیف شدند.

نیروهای آبدار استان بارها با تجمع جلوی استانداری خواستار رسیدگی مسؤولان به وضعیت خود شدند و خبرگزاری فارس مشکلات آنها را رسانه‌ای کرده بود.

سرگردانی آبداران و عدم توجه به حقوق معوقه‌ای که گفته می‌شود به 9 ماه هم رسیده است باعث بروز مشکلات برای مشترکان روستایی و صدور قبض‌های نجومی شده است.

صدور قبض‌های نا متعارف آب خانگی در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی کهگیلویه داد مردم را درآورد. ساکنان این روستا از مبالغ شوکه آور قبض‌های آب متعجب شده و این مبلغ آب بها را بی‌سابقه می‌دانند.

قبوض آب برای اهالی روستا تا هفتصد هزار تومان هم صادر شده است؛ این در حالی است که مشترکان ادعا دارند مصرف آب نسبت به گذشته افزایش نیافته اما مبلغ پرداختی برای آنها به شدت افزایش یافته است.

اعضای شورای روستا به نمایندگی از مردم برای پیگیری موضوع به امام جمعه شهرستان مراجعه کرده و خواستار رسیدگی و اصلاح رقم قبوض شدند.

قبض‌های صادره برای روستا بدون قرائت به موقع کنتور صادر شده و مبلغ واقعی نیست. با این حال مسؤولان آبفای شهرستان آب بها را نتیجه مصرف مردم دانسته و می‌گویند آنها متوجه افزایش تعرفه مصرف آب نیستند.

به گفته اعضای شورای روستا اگر قبض در دوره مشخص صادر می‌شد در صورت بالا بودن میزان مصرف قطعا مصرف را مدیریت می کردند تا در دوره بعدی کنترل شود.

این در حالی است که رئیس اداره امور مشترکین آبفای کهگیلویه علت قرائت نشدن کنتورها را از ناحیه آبداران خواند و گفت: به علت مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق آبداران نسبت به قرائت کنتورها اقدام نمی‌کنند.

هوشنگ والی با بیان اینکه آب بها بر اساس فرمول وزارت و به صورت سیستمی محاسبه می‌شد، افزود: امکان کاهش آب بهای صادر شده وجود ندارد اما برای قسط بندی قبض‌ها با مردم همکاری می‌کنیم.

وی در پاسخ به ادعای مطرح شده درباره کاهش مبلغ برخی از قبوض با مراجعه به آبفا گفت: این قبض‌‌ها با عنوان « درب بسته» صادر شده و سیستم بر حسب مصرف ماه‌های قبل آن را محاسبه کرده است در غیر این صورت اگر قبضی اصلاح شده برای جلوگیری از تبعیض دیگر مشترکان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از مسؤولان آبفا خواست در محاسبه قبوض بازبینی و بررسی دقیق انجام شود.

امام جمعه دهدشت گفت: مسؤولان آبفا با حضور میدانی در روستا و تست و محاسبه آب بها قضیه را برای مردم روشن کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص نرخ مصرف آب و مدیریت مصرف در استان ضعیف است، گفت: مردم اگر فرمول را بدانند مصرف را مدیریت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین