کد خبر: ۷۲۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
خروج آمریکا از افغانستان مفتضحانه بود

سردار سلامی: آمریکا را در حصر اقتصادی ناکام گذاشته‌ایم/ ما می‌درخشیم

آیین رونمایی از آثار جدید پژوهشی اسنادی و کتب صوتی، تجلیل از فرماندهان راوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تکریم خانواده‌های سرداران شهید و ایثارگر با حضور مقامات کشوری و لشکری با عنوان «یادها و نام‌ها» در موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.
سردار سلامی: آمریکا را در حصر اقتصادی ناکام گذاشته‌ایم/ ما می‌درخشیم
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به چهل و یکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس درخششی جهانی از یک انقلاب بزرگ بود که دشمنان و جنود شیطان تلاش کردند تا آن را شکست دهند. اعجاز الهی، و امدادهای خداوند به برکت جاری شدن ولایت، یک نقطه درخشان و بی‌غروب برای ایران اسلامی ساخت.

وی ادامه داد: در این مراسم خانواده‌های شهدا و مجاهدان راه خدا حضور دارند. بخشی از فرماندهان رشید، فداکار، شجاع و با ایمان در این مکان هستند که مظهر عزت سرزمینمان به شمار می‌آیند. این مردان با صورت‌های چین خورده کسانی بودند که بزرگترین و سرافرازانه‌ترین صفحات تاریخ ایران و اسلام را نوشتند. کسانی که اینجا هستند دشمن وقتی صدایشان را از پشت بیسیم می‌شنید می‌ترسید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: استخوان‌های درون اجسام این پیشکسوتان جهاد و شهادت، ستون‌های عزت، حماسه و بزرگی ملت ما است. آنها ادامه دهندگان عاشورا هستند. کربلا حجت بالغه الهی و معنا بخش فضیلت‌ها است. ما برای اینکه ایثار، گذشت، جوانمردی و ایمان را درک کنیم به کربلا نیازمندیم چرا که تجسم بخش این فضیلت‌ها است. روح جهاد در کلام نیست بلکه در چهره و رخساره مردانی است که مردنی عاشورایی را انتخاب می‌کنند تا یک مکتب زنده بماند. فرماندهان ما همچون شیر به سنگرهای دشمن حمله می‌کردند. خسته نمی‌شدند، اهل معرفت و ایمان بودند، دنبال نام نبودند بلکه جوانمرد بودند.

سردار سلامی ادامه داد: شهید با شهادت به هدف خود می‌رسد اما، خانواده شهدا آرزوی‌شان را از دست می‌دهند.صبر بر مصیبت از دست دادن بهترین عنصر یک خانواده کار آسانی نیست. آنها مانند جانبازان ما هر لحظه شهید می‌شوند مانند سردار عزیزمان حاج علی فضلی می‌مانند. عاشورا در متن زمان جاری شد و این حقیقت زنده هر روز عمیق تر انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. دفاع مقدس هم عاشورایی انبساط یافته در متن زمان بود. امام خمینی حجت را بر ما تمام کردند ایشان درس ایستادگی به ما دادند. جنگ تنها پدیده‌ای است که همه ظرفیت‌های واقعی یک ملت دران شناخته می‌شود و رفتاری تصنعی در آن وجود ندارد. خبری از ریا و تظاهر نیست و کسی نمی‌تواند مصنوعی شجاع باشد. این‌ها حقیقت جنگ است و این مردان حقیقت جنگ را درک کردند. اکثر افرادی که امروز تجلیل شدند فرماندهان من بودند. آنها زینت ولایت سپر اطمینان و بلای یک امت هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اگر در مقابل شکوه امپراطوری‌های عظیم کم نمی‌آوریم به برکت امام و ایثار این مردان بود ادامه داد: همه جهان ایستاده بود تا ما را شکست دهند. اکنون هم هر جنگی با هر مقیاس کوچک یا بزرگی در سطح سیاسی، روانی و اقتصادی شکل می‌گیرد همه اشرار عالم در میدان جنگ به یک دیگر می‌پیوندند. امروز هم در هر نقطه کوچ مانند لبنان، افغانستان،یمن، سوریه و عراق شکل می‌گیرد تمام اباطیل عامل باهم جمع می‌شوند. جنگ تحمیلی این شکوه باطل را بهم ریخت و بعد از دوران دفاع مقدس و پس از رهبری امام بیرق به دست یک مرد از همان نسل است. جهاد از سرزمین ایران منتقل شد و گسترش یافت. جبهه مقاومت مستمر و موثر شکل گرفت. اگر دفاع مقدس نبود مشق شکست دشمن شکل نمی‌گرفت. ما قدرت‌های به ظاهر بزرگ را در جنگ تحمیلی با نگرش امام خمینی شکست دادیم. دشمنان در جسم و روح کوچک شد. آمریکای امروز آمریکای ده بیست یا سی سال گذشته نیست. صهیونیست‌ها هم دیگر آن صهیونیست‌هایی که هجوم می‌برند نیست. نوچه‌های آنها هم شکست خورده‌اند. توازن قدرت تغییر کرده است. ما با توکل به خدا در دوران دفاع مقدس نخستین قدم‌ها را محکم بر داشتیم و به ما نشان داد قدرت‌های بزرگ به نسبت بزرگ بودنشان شکست پذیرند.

وی گفت: امروز یک مقاومت جاری و جنگ همه جانبه داریم. استکبار همه‌جانبه به ما یورش برد و می‌خواست کسی پیشانی بند جهاد نبندد اما، کسی در مقابل به عملیات روانی و جنگ نرم دشمن تن نداد. ملت ما می‌دانست حقیقت آن است که در قرآن وجود دارد نه آنچه که دشمنان می‌گویند. ابهام راهبردی مهم‌ترین چیزی است که گریبان دشمن را گرفته است. صحنه را ترک کند فرار محسوب می‌شود و اگر بماند هزینه سنگینی می‌دهد. انقلاب دشمن را به گونه‌ای مدیریت کرده که در بین دو شر است. در حصر اقتصادی دشمن را ناکام گذاشته ‌ایم. در عرصه‌های دیگر هم ما می‌درخشیم. در میدان نبرد نیز حضوری نافذ داریم. آیا می‌توان نفوذ اسلام را قلب مسلمانان و آزادگان جهان کم کرد؟ ما مانند آمریکا در بیابان‌ها هزینه نمی‌کنیم. بسیاری از مردم آمریکا بی‌خانمان هستند. این یعنی یک اشتباه تاکتیکی. آمریکا از افغانستان مفتضحانه خارج شد و این خصوصیت همیشگی آنها است که به حکم قرآن هرچه را می‌سازند مانند ابزار جنگی و وسایل و صدام با دست خود از بین می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین