کد خبر: ۷۲۸۵۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

مرگ دو افسر دخیل در ترور سردار سلیمانی

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که در یک پایگاه خبری ارائه شده است، گزارش داد که محور مقاومت در ماه های اخیر طی حمله ای دو تن از فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را که در عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش داشته اند، از پای در آورده است.
مرگ دو افسر دخیل در ترور سردار سلیمانی
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری The Cradle news روز دوشنبه به نقل از "یک مقام ارشد امنیتی جبهه مقاومت" که نامش فاش نشده اعلام کرد که محور مقاومت به تلافی عملیات تروری که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دی ماه سال ۹۸ موجب به شهادت رسیدن شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، فرماندهان مقاومت شده بود، حملاتی علیه دو تن از افسران نظامی آمریکایی و اسرائیلی که در این ترور دست داشته اند، انجام داده است.

طبق گفته این مقام جبهه مقاومت، این دو افسر ارشد طی عملیاتی نظامی در اربیل، در شمال عراق کشته شده اند. پیشتر مقامات آمریکایی و منابع اسرائیلی مرگ این دو را تایید کرده بودند اما مدعی شده بودند که در رخدادهایی غیر نظامی جان خود را از دست داده اند.

پنتاگون اواخر ژوئن در بیانیه ای بدون ارائه جزئیاتی گفته بود، جیمز سی.ویلیس، افسر آمریکایی طی رخ دادی غیر جنگی در پایگاه هوایی العدید قطر جان باخته بود؛ این بیانیه جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد. بر اساس گزارش روزنامه استارز اند اتریپس، ویلیس فرمانده گردان هوایی ۲۱۰ اسب سرخ بود که ۱۳۰ نیرو دارد و در مناطق دوردست و پرخطر عملیات انجام می دهند.

رسانه های رژیم صهیونیستی هم درباره مرگ ژنرال شارون اسمان فرمانده تیپ پیاده ارتش اسرائیل گزارش داده بودند که اول ژوئیه پس از تمرینی ورزشی در یک پایگاه نظامی در مرکز اسرائیل نقش زمین شده و جان خود را از دست داده است. او در طول خدمت ۲۵ ساله اش در جاهای مختلفی از جمله لبنان و غزه فعال بوده است.

منبع امنیتی The Cradle، به زمان دقیق حملاتی که موجب کشته شدن ویلیس و اسمان شده بود، اشاره ای نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
2
8
خُب دیگه موانع احیای روابط با جهان برداشته شد. لطفا اگر فرصتی هم پیدا کردید به داد معیشت مردم برسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
7
2
انتقام سخت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین