کد خبر: ۷۲۸۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
اینکه یک مدیر، پاسخگو نباشد، ظلم است و جای گلایه دارد

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه: مسئول صیانت از زندانیان هستیم

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: باید توجه نمود قبل از تربیت و اصلاح زندانیان، می‌بایست به اصلاح صحیح و منطقی خودمان بپردازیم و قصور خودمان را شناسایی و جبران کنیم، از سوی دیگر ما در مقابل جمعیتی که مورد لغزش و فریب قرار گرفتند مسئولیت داریم و این مسئولیت، صیانت از آن‌ها و شناسایی علل و عوامل لغزش‌های آنان است.
رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه: مسئول صیانت از زندانیان هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در نشست شورای معاونان سازمان زندان‌ها که با حضور مدیران زندان‌های سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر خاطر نشان کرد: انقلاب و نهضت حسینی با امامت و رهبری امام سجاد علیه السلام و مدیریت و شجاعت زینب کبری سلام الله علی‌ها در تاریخ تثبیت و در سراسر جهان گسترش پیدا کرد، به گونه‌ای که این نهضت حتی در پایتخت دشمنان اهل بیت نیز جایگاه خود را حفظ نمود.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در دفاع مقدس جوانان و نوجوانانی داشتیم که جنگ با دنیا را مدیریت می¬کردند، به گونه‌ای که اقتدار امروزی ما در منطقه و جهان حاصل آن رشادت‌ها است.

عبداللهی در ادامه خطاب به مدیران عالی زندان‌های سراسر کشور تاکید کرد: ما در مقابل جمعیتی که مورد لغزش و فریب قرار گرفتند مسئولیت داریم و این مسئولیت، صیانت از آن‌ها و شناسایی علل و عوامل لغزش‌های آنان است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تفاوت مسئولیت زندان بانی در کشور ما با سایر کشورها اظهار داشت: در ایران اسلامی به تبعیت از ولایت و معارف دینی باید رفتار زندان بانی نیز در چارچوب رفتار اسلامی و قانونی باشد. عمق و گستره این موضوع تا آنجا است که در فرد مطرود از جامعه که خطایی کوچک یا بزرگ مرتکب شده و به صورت کوتاه مدت یا دراز مدت در زندان به سر می‌برد، باید چنان تعالیمی به وی داده شود که متعالی‌تر از قبل به جامعه بازگردد تا ریشه برخی مسائل و مشکلات و انحرافات اجتماعی خشکیده شود.

این عضو شورای عالی قوه قضائیه با بیان مسئولیت خطیر تربیتی که بر عهده مسئولان و مدیران زندان‌ها قرار داده شده افزود: زندان می‌تواند دانشگاهی باشد که همه افراد با استعدادهای مختلف و آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی که برای آنان ترتیب داده شده، آموزش لازم را ببینند تا به هدف تربیتی مورد نظر برسند.

عبداللهی در ادامه با ذکر این نکته که «باید توجه نمود قبل از تربیت زندانیان، ابتدا می‌بایست به امور اصلاحی خودمان بپردازیم و قصور خودمان را شناسایی و جبران کنیم» تصریح کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و اینکه در حوزه ماموریتی یک مدیر، اتفاقی رقم بخورد و وی پاسخگو نباشد یا بگوید من نمی‌دانستم، ظلم به خود است و جای گلایه دارد.

وی با بیان این‌که «امروز دشمن در بحث هسته‌ای و بحث موشکی و منطقه‌ای ناکام مانده و تنها پناهگاه آن دستاویز قرار دادن کلمه حقوق بشر است» افزود: یکی از شاخص‌های آنان برای سوء استفاده در قالب عنوان حقوق بشر، بحث زندان و زندانیان است. گرچه نمایندگان برخی از کشورها بازدیدهای مختلفی از زندان‌های ما داشته اند که خروجی همه آن‌ها این بوده که عملکرد و نحوه برخوردهای ما مورد تحسین و تعریف آنان قرار گرفته است.

وی همچنین بر اهتمام مدیران نسبت به مراقبت، هدایت و تربیت صحیح زندانیان برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن در این خصوص تاکید نمود.

عبداللهی رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با تشریح برخی از دغدغه‌های موجود در زندان‌ها در دوره تحول و تعالی تصریح کرد: توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی براساس آسیب‌های شناسایی شده در جهت گسترش فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و مذهبی در داخل زندان ها، متناسب با شرایط زندان و زندانیان از امور ضروری است.

براساس این گزارش، توجه دادن مدیران و مسئولین زندان‌ها به سلامت و بهداشت زندان‌ها و اماکن ندامتگاه‌ها و اهتمام جدی نسبت به انجام کار مفید از جمله دیگر توصیه‌های رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به مسئولان سازمان زندان‌ها بود.

عبداللهی همچنین در خصوص ضرورت توجه به امر پیشگیری و مقابله با فساد ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که همواره در سطح عالی مدیران در مجموعه قضایی دنبال می‌شود مسئله نظارت و کنترل است.

این عضو شورای عالی قوه قضائیه در ادامه بر ضرورت شناخت کافی همه آسیب‌ها و تهدیدات و ترویج فرهنگ نظارت پذیری تاکید نمود و افزود: هدایت، تربیت و توجه به زندانی، خانواده زندانیان، کارکنان و نظارت بر عملکرد مجموعه زندان‌ها براساس آئین نامه دستور العمل‌ها و ابلاغیه‌های صادره مورد تاکید جدی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
2
26
شاهین ناصری هم شامل این صیانت می‌شد؟ ضمنا بد نیست بجای کلمه صیانت که این روزها زیاد باب شده البته با مفهومی کاملا متضاد، کلمه دیگری که حداقل بار منفی نداشته باشد، بکار ببرید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین