کد خبر: ۷۲۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رم - منچستر؛ انتقام یا تکرار تاریخ؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «لوچیانو اسپالتی» مربی رم در آستانه سه‌شنبه‌شب بازی با منچستر یونایتد، این تیم را «بهترین تیم دنیا» خوانده است. اسپالتی این حرف‌ها را برای قبل از بازی زده است و در بازی شرایط دیگری حاکم خواهد بود.

لازم نیست کسی سرنوشت «رم» در 12 ماه پیش را به یاد کارکنان و اطرافیان این باشگاه بیندازد. آن‌ها در بازی رفت مقابل همین «منچستر یونایتد» دو بر یک پیروز شدند، اما برتری آن‌ها در مقابل شکست هفت بر یک در بازی برگشت به کلی رنگ باخت.

جالب آن که این دو تیم در مرحله گروهی هم با هم بازی کردند و باز هم یونایتد تیم برتر بود. آن‌ها در خانه خود یک بر صفر پیروز شدند و در رم هم به تساوی یک بر یک دست یافتند. تعجبی ندارد که «اسپالتی» این قدر سخاوتمندانه از حریفش تعریف می‌کند.

کیفیت فراگیر
اسپالتی درباره منچستر یونایتد می‌گوید: «روی کاغذ، آن‌ها بهترین تیم دنیا هستند. آن‌ها در تمام نقاط زمین کیفیت بالایی دارند و نه فقط در حمله، که در دفاع هم تیم بزرگی هستند. آن‌ها در انتخاب بازیکنان هم خوب هستند، چرا که به خاطر قدرت مالی بالای‌شان می‌توانند بهترین‌ها را به چنگ بیاورند. البته در بازی گرفتن از این بازیکنان هم استادند». 

اسپالتی سرعت منچستری‌ها را در ضد حمله بسیار خطرناک می‌داند: «آن‌ها در خانه ما خطرناک‌تر هم خواهند بود. البته ما هم آمده‌ایم که نشان دهیم لیاقت حضور در این مرحله را داشته‌ایم و تماشاگر صرف نیستیم. ما در دور قبل رئال مادرید را شکست دادیم و این نشان از بلوغ ما دارد».
«سر الکس فرگوسن» هم این دید را تایید می‌کند: «شک نکنید که امسال تیم بهتری شده‌اند».

وقتی توتی نباشد
مساله بزرگ برای رمی‌ها این است که چطور بدون «فرانچسکو توتی»، نماد باشگاه، بازی خواهند کرد. توتی در بازی مقابل «کالیاری» از ناحیه ران پا مصدوم شد. اسپالتی نظرش را چنین ابراز می‌دارد: «بدون شک جای گل‌های او و حرکات خارق‌العاده‌اش در بازی خالی خواهد بود. مطمئنم که بازیکنان تیم مسئولیت بیشتری بر عهده خواهند گرفت. قبلاً هم شده که ما توتی را در اختیار نداشته باشیم و بدون او هم خوب بازی کرده بودیم». 

سیاهه غایبان رم تنها به توتی ختم نمی‌شود.«ژوان» مدافع برزیلی و «سیمونه پروتا» هافبک ایتالیایی هم به ترتیب به دلیل مصدومیت و محرومیت در این بازی حضور نخواهند داشت. با این حال «اسپالتی» دل به حرکات «میرکو ووچینیچ» ستاره مونته‌نگرویی خود بسته است: «هر بار که او را به بازی آوردیم کمکمان کرد و پیروزی‌های بسیاری را مدیونش هستیم».

رونالدو در اوج
اگر «رم» توتی را در اختیار ندارد، در عوض احوال «کریستیانو رونالدو» ستاره «منچستریونایتد» بهتر از این نمی‌شود. او در بازی مقابل «استون ویلا» سی و پنجمین گل خود در این فصل را به شکلی بسیار زیبا به ثمر رساند و «سر الکس فرگوسن» از داشتن او خوشحال است: «پیشرفت فوق‌العاده او و گل‌زنی‌هایش ما را به اوج شادی رسانده است. او امتیاز مثبت بزرگی برای ماست».

رونالدو تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل پیش در این رقابت‌ها گلی نزده بود و حالا در این فصل با شش گل به همراه «لیونل مسی» برترین گل‌زن رقابت‌هاست. البته یونایتد احتمالاً «مایکل کریک» را در اختیار نداشته باشد.

فقط «رونالدو» نیست که در اوج به سر می‌برد. «منچستریونایتد» در هشت بازی گذشته خود هفت بار پیروز شده و فرگوسن اعتقاد دارد: «فرم مهم است و من که می‌گویم ما در فرمی عالی به سر می‌بریم». فرگوسن که هشتمین حضور خود در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند چنین اعتقاد دارد: «تنها امتیازی که داریم این است که دوبار در سال گذشته در ورزشگاه المپیک رم بازی کرده‌ایم. اولین باری که این جا آمدیم در 20 دقیقه نخست دقایق بسیار سختی را سپری کردیم. مدتی زمان برد تا بتوانیم عادت کنیم». 

او امیدوار است که یونایتد بتواند برای سومین بار در طول 12 ماه گذشته از این ورزشگاه با خوشحالی بیرون بیاید. اما یونایتد در 14 بار اخیری که به ایتالیا سفر کرده، تنها دو بار پیروز شده است. یعنی، همه تاریخ علیه رم نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین