کد خبر: ۷۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

دستور رییس سازمان زندان‌ها برای پیگیری علت فوت شاهین ناصری

در پی فوت زندانی سیدشاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ؛ رییس سازمان زندانها، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها را مامور بررسی دقیقتر علت فوت این زندانی کرد.
دستور رییس سازمان زندان‌ها برای پیگیری علت فوت شاهین ناصری
آفتاب‌‌نیوز :

در پی فوت زندانی شاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ؛ محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها طی یک ماموریت ویژه، از معاون سلامت، اصلاح و تربیت خواست تا علت فوت این زندانی را پیگیری نماید.

بر این اساس سید عبدالله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها امروز (پنج شنبه) در ندامتگاه تهران بزرگ حضور یافت و از نزدیک مساله فوت این زندانی را مورد بررسی قرار داد.

مرتضوی در این بازدید ۱۰ ساعته ضمن حضور در محل نگهداری این زندانی با هم بندی‌های وی دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین با بررسی اسناد پزشکی موجود و گفتگو با پزشکان و کادر درمان این ندامتگاه در مورد علت بیماری و اقدامات صورت گرفته با آنان گفتگو و بر اهمیت و ضرورت تامین سلامت زندانیان تاکید کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت در پایان این بازدید اظهار داشت: براساس جهات شرعی، قانونی و اخلاقی، تامین سلامت زندانیان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان زندانهاست. امروز با حدود یکصد زندانی در مورد مسائل مختلف بهداشتی، درمانی، قضایی و سایر خدمات زندان گفتگو انجام شد.

مرتضوی ادامه داد: تاکید شد که مددجویان مشکوک به بیماری به هیچ عنوان داخل بند نروند و تا روند درمانی آنان چه در بهداری زندان و چه در مراکز درمانی خارج از زندان کامل نشده است تحت نظر باشند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه علت دقیق فوت این زندانی در پزشکی قانونی در دست بررسی است منتظریم تا گزارش نهایی این موضوع متعاقباً اعلام شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، زندان تهران بزرگ دارای ۵ بهداری و یک بهداری مرکزی است که خدمات درمانی و اورژانسی را بطور ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند. ۲۱نفر پزشک عمومی، ۳ نفر متخصص داخلی،۲ نفر روانپزشک، ۱ نفر دندانپزشک، ۲ نفرمتخصص اعصاب و روان، ۴ نفر طب اورژانس، ۵ نفر در آزمایشگاه، در بهداشت محیط ۳ نفر، ۱۰ نفر روانشناس و ۲۷ نفر پرستار بخشی از کادر درمان این مجتمع ندامتگاهی را تشکیل می‌دهند.

همچنین در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت ودرمان زندان‌های استان تهران و درمان زندانیان هزینه شده است که نسبت به سال ۹۸، سی و پنج درصد رشد داشته است و بنا به اعلام مدیرکل زندان‌های استان تهران در سال جاری رقمی بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان برای این بخش پیش بینی شده است. بدیهی است این تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات گواه روشنی بر اهمیت بهداشت، درمان و سلام زندانیان می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین