کد خبر: ۷۲۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

تصویب لایحه کمک ۱میلیارد دلاری به گنبد آهنین در مجلس آمریکا

اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا از لایحه کمک ۱ میلیارد دلاری واشنگتن به سامانه‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
تصویب لایحه کمک ۱میلیارد دلاری به گنبد آهنین در مجلس آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

قانون تخصیص اعتبارات تکمیلی سامانه گنبد آهنین روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و اکنون در راه سنا است.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، پس از مخالفت برخی نمایندگان با اختصاص این کمک‌ها و تهدید آن‌ها به عدم تصویب لایحه قانون بودجه دولت، لایحه جداگانه‌ای به صحن مجلس نمایندگان آمریکا رفت و به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه، یک میلیارد دلار اعتبار اضافی به وزارت دفاع اختصاص می‌یابد تا آن را برای تهیه سیستم دفاعی گنبد آهنین در اختیار رژیم اسرائیل جهت مقابله با تهدیدات موشکی کوتاه برد قرار می دهد.

این لایحه اکنون رویه مشابهی را در سنا طی می کند و در صورت تصویب در سنا برای تبدیل شدن به قانون باید به امضای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برسد.

به گزارش سرویس تحقیقات کنگره، از نوامبر ۲۰۲۰ ایالات متحده ۱.۶ میلیارد دلار برای سامانه‌های گنبد آهنین، هزینه های تولید مشترک و تعمیر و نگهداری عمومی به تل آویو اختصاص داده بود.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی رای گیری کنگره درباره بودجه گنبد آهنین را یک "پاسخ طنین انداز" به منتقدان نسبت به حمایت آمریکا از اسرائیل دانست.

پس از جنگ ۱۱ روزه در اردیبهشت ماه بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی بسیاری نسبت به عملکرد بد سامانه‌های گنبد آهنین و هزینه تراشی‌های این سامانه ضد هوایی انتقاداتی را مطرح کردند.

گفته می‌شود که هزینه شلیک هر موشک رهگیری از این سامانه معادل ۱۰ هزار دلار است و رژیم صهیونیستی از پس هزینه‌های آن به تنهایی بر نمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین