کد خبر: ۷۲۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

رسوب‌های کتری را با این روش‌ها از بین ببرید

از بین بردن رسوب کتری و سماور کار راحتی است به شرطی که به موقع سراغ آن بروید تا برای شما مزاحمت ایجاد نکند.
رسوب‌های کتری را با این روش‌ها از بین ببرید
آفتاب‌‌نیوز :

رسوب کتری و سماور از جمله مواردی است که به شدت آزار دهنده است. هنگامی که چای را تازه دم کرده‌اید و در فکر این هستید که با یک لیوان چای خستگی را در کنید و ناگهان هنگام اضافه کردن آب جوش تمام تصور خوب شما از بین می‌رود و خستگی در تن‌تان می‌ماند. از بین بردن رسوب کتری و سماور کار راحتی است به شرطی که به موقع سراغ آن بروید تا برای شما مزاحمت ایجاد نکند. روش‌های خانگی و راحت زیر را برای از بین بردن رسوب کتری بخوانید.

سیب زمینی رنده شده

با توجه به اندازه کتری دو یا سه سیب زمینی رنده کرده و درون کتری بریزید سپس اجازه دهید با آب به مدت نیم ساعت بجوشد، درون کتری یک تکه زاج سفید کوبیده شده ریخته و بگذارید نیم ساعت دیگر بجوشد سپس آب کتری را خالی کرده و آن را بشویید و آب تازه درون آن پر کنید و دوباره بجوشانید.

سرکه و آبلیمو

برای رسوب زدایی کتری و سماور مقداری سرکه درون آنها بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد. سپس آب آن را خالی کرده و بشویید دوباره کتری را از آب پر کنید و اجازه دهید ، بجوشد تا بوی نامطبوع سرکه از داخل کتری رفع شود. همچنین می‌توانید از چند عدد لیموترش یا آبلیمو استفاده کنید. در این روش لیموها را درون آب کتری ریخته و آب را 10 دقیقه بجوشانید تا رسوب کتری کنده شود.

جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید. مقدار آب باید دو برابر جوش شیرین باشد. این کار را چند بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

فریزر و جوشاندن

اگر کتری در فریزر یخچال جا می‌شود و مقدار رسوبات آن کم است، درون آن آب بریزید و نصف روزکتری را در جایخی یخچال قرار دهید. سپس آن را بشویید و با آب پر کنید و بگذارید به جوش بیاید تا جرم آهکی آن از بین برود. در مقابل این کار می‌توانید برای از بین رفتن جرم آهکی کتری چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید سپس داخل آن را با آب سرد پر کنید تا جرم ها از دیواره کتری کنده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین