کد خبر: ۷۲۸۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

بلاژویچ: مردم ایران دعا کنند، بیماری سختی دارم

میروسلاو بلاژویچ یکی از عجیب‌ترین چهره‌هایی است که به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است.
بلاژویچ: مردم ایران دعا کنند، بیماری سختی دارم
آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ که ناباورانه و با شگفتی در سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت، دوسال بعد و پس از شکست ایران در جام ملت‌های لبنان ۲۰۰۰ به عنوان سرمربی به تیم ملی ایران ملحق شد تا هدایت بازیکنان فوتبال ایران را برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده بگیرد. بلاژویچ دوران پرفراز و نشیبی در فوتبال ایران داشت و شاید بشود گفت با وجود نمایش‌های خوب تیم ملی و نسل فوق العاده‌ای که در اختیار داشت با بی تدبیری و البته کارشکنی برخی از رسانه‌های پر طرفدار آن روزها موفق نشد با ایران به جام جهانی صعود کند.

بلاژویچ با وجود درخواست فدراسیون و در شرایطی که حتی پس از حذف ایران از جام جهانی در اوج محبوبیت قرار داشت حاضر به ادامه کار در ایران نشد و این شغل را به نوعی به دستیارش، برانکو ایوانکوویچ پاس داد که او در این سمت دوران تازه‌ای را برای خود و تیم ملی رقم زد و چهار سال بعد ایران در جام جهانی حاضر بود.

چیرو که یک مربی محبوب و یک مفسر تلویزیونی است و در یکی، دو روز گذشته در یک محفل فرهنگی نیز دیده شده است.

روایت پرویز اسماعیلی سفیر ایران کرواسی از دیدارش با میروسلاو بلاژویچ چنین است : در حاشیه رونمایی از کتاب مرحوم «سلیم شابیچ» شخصیت بزرگ جامعه اسلامی کرواسی و بنیانگذار مرکز اسلامی زاگرب؛ میروسلاو بلاژویچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال را دیدم که گوشه‌ای نشسته است. به سراغ «چیرو» رفتم که چهره‌ ای مورد احترام و محبوب در میان مردم کرواسی است. از نام نیک او در ایران گفتم و اینکه پیگیر عیادتش بوده‌ام.

گفت می‌داند و تشکر کرد و با محبت زایدالوصفی افزود: من هم خودم را ایرانی می‌دانم، عاشق ایرانم. بهترین هدیه برایم بود که شما را دیدم، چون یاد ایران افتادم و حتما بهتر می شوم. سلام مرا به "بهترین مردم دنیا" برسانید. بیماری سختی دارم. بگویید مرا دعا کنند. بلاژویچ برای تیم ملی فوتبال هم آرزوی موفقیت کرد.‌

او علیرغم ۸۶ سال سن و بیماری، بسیار شاداب و فعال است و از جمله مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ را در تلویزیون کرواسی به عنوان کارشناس تحلیل کرد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین