کد خبر: ۷۲۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
یک محقق طب سنتی درخصوص درمان‌ پیشنهادی طب سنتی برای دردهای پیش از قاعدگی، گفت: مصرف دمنوش‌هایی مانند بادرنجبویه، گل اروانه، مرزنجوش و اسطوخودوس و کاسنی و شاتره در حوزه درمان و سم‌زدایی از کبد و قرص‌های تقویتی از جمله راهکارهای لازم در راستای تقویت بدن فرد به‌حساب می‌آیند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالفتح شیرمردی درخصوص سندروم‌های پیش از قاعدگی، اظهار کرد: سندرم پیش از قاعدگی مجموعه‌ای از علائم نامطلوب است که به‌طور مداوم در یک دوره‌ی قبل از قاعدگی ایجاد و بعد از قاعدگی ناپدید می‌شود.

این محقق طب سنتی افزود: دیدگاه‌های طب جدید با طب قدیم تفاوت دارد، طب جدید آگاهی آن‌چنانی به علل این سندورم‌ها نداشته و تنها برای رفع این مشکل، اقدام به درمان می‌کند.

وی افزود: اگر ریشه مشکلات به قبل از قاعدگی بازگردد، باید نبود هارمونی‌ها و هماهنگی میان کبد و قلب را مدنظر قرار داد که تعریفی معادل آن در طب جدید وجود ندارد، از جمله این ناهماهنگی‌ها می‌توان به نقصان خون در کبد، ایستایی انرژی در کبد، ایستایی خون در کبد و آتش کبد و قلب اشاره کرد.

این محقق طب سنتی یادآور شد: اگر نشانه‌های مذکور در حین دوران قاعدگی در فرد وجود داشته باشد، بیشتر مربوط به مشکلات طحال از جمله کمبود انرژی طحال، خوب کار نکردن طحال و ایستایی خون در طحال است که باید داروهای تقویت‌کننده طحال مورد استفاده قرار بگیرد و طب سوزنی نیز در این مورد کاربردی است.

شیرمردی خاطرنشان کرد: اگر سندورم‌های پیش از قاعدگی به دوران پس از قاعدگی بازگردد، مربوط به کمبود خون در فرد است، البته بیماری‌های زمینه‌ای نیز می‌تواند مربوط به سندورم‌های پیش از قاعدگی باشد.

وی در خصوص درمان‌ برای دردهای پیش از قاعدگی، توضیح داد: مصرف دمنوش‌هایی مانند بادرنجبویه، گل اروانه، مرزنجوش و اسطوخودوس و کاسنی و شاتره در حوزه درمان و سم‌زدایی از کبد و قرص‌های تقویتی از جمله راهکارهای لازم در راستای تقویت بدن فرد به‌حساب می‌آیند.

این محقق طب سنتی گفت: غذاهای شور و فرآوری شده، سوسیس و کالباس، چیپس، قندهای ساده، چای، قهوه، شکلات، نوشابه، چربی های اشباع، سس مایونز و سس خردل باعث تشدید علایم و بدتر شدن حال فرد در دوره پیش از قاعدگی می شود.

شیرمردی در پایان انجام فعالیت فیزیکی و ورزش را راهکاری مناسب در کاهش غلظت خون و دردهای قاعدگی ناشی از آن دانست و خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند در کاهش درد بسیار مفید و موثر باشد، به همین دلیل بهتر است زنان حداقل چند روز مانده به دوران قاعدگی، به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش کنند.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین