کد خبر: ۷۲۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
پیشنهاد ارائه کارت واکسن برای دریافت مجوز تردد بین استانی

تشریح شرایط راهپیمایی اربعین در تهران

استاندار تهران شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران با عنوان جاماندگان اربعین را تشریح کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مصوبه ای در مورد برگزاری مراسم صادر نکرده است و مجوزی صادر نشده؛ ولی مراسم راهپیمایی با تجمع در یک جا متفاوت است؛ لذا با شروطی این راهپیمایی برگزار می شود.
تشریح شرایط راهپیمایی اربعین در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز نشان می‌دهد که پس از ۹ هفته متوالی افزایش آمارهای کرونا خوشبختانه شاهد چهار هفته روند کاهشی آمارهای کرونا هستیم؛ اما بی تردید هیچ زمانی نباید بگوییم که به شرایط پایدار رسیده ایم؛ لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد تا وارد پیک‌های بعدی نشویم.

وی با اشاره به تزریق ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۵۱ دُز واکسن در استان تهران تصریح کرد: از این تعداد شش میلیون و ۶۲۱ هزار و ۵۶۱ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۳۱ هزار دُز نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند. بی تردید حفظ ۵۰۶ پایگاه تزریق واکسن در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است تا بتوانیم روند واکسیناسیون را افزایش دهیم و باید از همه ظرفیت ها برای این امر بهره بگیریم.

استاندار تهران ادامه داد: در بحث واکسیناسیون رابطه معناداری میان کاهش ابتلا، مرگ و میر و کوتاه کردن زمان ابتلا با تزریق واکسن وجود دارد. لذا باید مشوق هایی را برای مردم در جهت تزریق واکسن ایجاد کنیم. در همین راستا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می دهیم که افرادی می توانند به سفر بروند که کارت واکسن دارند. یعنی به جای مجوزهای قبلی که توسط راهور و فرمانداری ها صادر می شد برای ترددهای بین استانی کارت های واکسن رویت شود. همچنین ارائه خدمات در استخرهای روباز، تالارها و حتی ورود به پاساژهای خرید نیز به عنوان طرح تشویقی برای افرادی که کارت واکسن دارند امکانپذیر باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: باید واکسیناسیون روستاهای استان تهران نیز به صورت حداکثری در دستور کار قرار بگیرد و در این مسیر هر کمبودی که وجود داشته باشد باید فرمانداران شهرستان های استان تهران کمک های لازم را انجام دهند. در حال حاضر سه شهرستان استان تهران از میانگین استانی در تزریق واکسن دُز اول گروه های هدف عقب تر هستند. شهرستان قرچک با ۵۰.۲ درصد، ورامین با ۵۴.۱ درصد و پاکدشت با ۵۹.۴ درصد از سایر شهرستان‌ها که بالای ۶۰ درصد هستند عقب افتاده اند که باید دلایل آن رصد و احصا شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران که با عنوان راهپیمایی جاماندگان از آن یاد می شود، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مصوبه ای در مورد برگزاری مراسم صادر نکرده است و مجوزی صادر نشده ولی مراسم راهپیمایی با تجمع در یک جا متفاوت است؛ لذا با شروطی این راهپیمایی برگزار می شود. نخست آنکه فرمانداران قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت نباید هیچ وسیله حمل و نقل عمومی کار جابجایی جمعیت از این شهرستان ها به شهر ری را انجام دهند و فرمانداران باید به همراه نیروی انتظامی در این خصوص رصد و مراقبت کاملی داشته باشند. بی تردید هیچ اجتماعی در مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قرار نیست جمعیتی از جایی به جای دیگر منتقل شود و هیچ وسیله حمل و نقل عمومی مجاز به انتقال جمعیت نیست. در هیچ کجا سخنرانی انجام نخواهد شد و مراسمی که موجب تجمع شود نخواهیم داشت. ما نیت کرده ایم حال که از حضور در کربلا برای مراسم اربعین محروم شده ایم به عنوان جامانده ۱۰۰ تا ۶۰۰ متر راهپیمایی داشته باشیم. این حرکت از میدان امام حسین بدون توقف، با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و الزام استفاده از ماسک انجام خواهد شد. همچنین هیچ تبلیغی برای راهپیمایی نباید صورت بگیرد. در این راستا ناجا و پلیس راهور باید همکاری لازم را داشته باشند. شرایط ناپایدار و لغزنده است و برای شرایط فعلی زحمت و تلاش شبانه روزی صورت گرفته، نباید شرایطی پیش بیاید که خدایی نکرده بعدا گفته شود مراسمی ما را وارد پیک جدیدی کرده است.

وی تاکید کرد: نسبت به هفته گذشته ۱۲.۴ درصد در مراجعین سرپایی، ۱۴.۸ درصد، در بستری ها ۴.۸ درصد در بستری های ویژه، ۱۸.۹ درصد در فوتی ها شاهد کاهش بوده ایم.

بندپی تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن انتظار داشتیم که روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دز تزریق واکسن داشته باشیم اما در حال حاضر خروجی ما ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار دُز در روز است. لذا نیاز است که با در نظر گرفتن مشوق هایی مردم را برای تزریق واکسن مجاب کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین