کد خبر: ۷۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند.
افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم جلیلی افزود: با این حال، همه کارخانجات سیمانی، واحدهای عمده مصرف کننده مانند شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، اتحادیه مصالح ساختمانی و انجمن های مربوطه ملزم به ثبت نام در بورس کالا هستند.

وی اظهار داشت: سیمان مورد نیاز بیشتر مردم مانند گذشته از طریق واحدهای فروش مصالح ساختمانی و سیمان مورد نیاز شهرداری‌ها و سازمان‌ها برای اجرای طرح های عمرانی خود ، از واحدهای تولیدکننده سیمان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: همه کارخانجات سیمان ملزم به ثبت نام و عرضه تمام محصول خود در بورس کالا هستند.

وی هشدار داد: هرگونه عرضه سیمان خارج از بورس، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تاکید کرد: اولویت عرضه سیمان با واحدهای مصرف کننده مانند شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، اتحادیه مصالح ساختمانی و انجمن های مربوطه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر سیمان در بورس عرضه می‌شود و شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، فروشندگان مصالح ساختمانی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها مربوطه می‌توانند تا ۵۰ تن سیمان از طریق بورس کالا تهیه کنند.

جلیلی تاکید کرد: در زمان حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین سیمان در استان اصفهان وجود ندارد و قیمت این محصول بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی بیان کرد: اطلاعی از قیمت امروز سیمان ندارم اما نرخ آن نسبت به تیر و مرداد سالجاری که افزایش یافته بود، خیلی کاهش پیدا کرده است.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به کاهش قیمت سیمان یادآور شد: واحدهای تولید سیمان با توجه به تنش‌های ناشی از قطع برق در تیر و مرداد سالجاری امکان تولید نداشتند و در عمل با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کردند، که همین امر موجب افزایش قیمت شد.

هفت کارخانه سیمان در استان وجود دارد که سه کارخانه در محدوده اصفهان بزرگ و سایر آنها در مناطق دیگر مانند نایین و اردستان قرار دارند. کارخانه سیمان سپاهان، بزرگترین واحد تولید کننده سیمان در استان اصفهان است.

اصفهان با ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی ‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین