کد خبر: ۷۲۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

نقشه اخراج کاشف امباپه در دست یحیی!

یحیی گل‌محمدی که یک سال پیش صعود به فینال آسیا را تجربه کرد، حالا ماموریت عبور از میزبان لیگ قهرمانان را برعهده دارد؛ تیمی که کاشف کیلیان ام باپه را روی نیمکت دارد.
نقشه اخراج کاشف امباپه در دست یحیی!
آفتاب‌‌نیوز :

لئوناردو ژاردیم - این نامی است که حالا بیشتر از گذشته به گوش هواداران ایرانی خورده اما خوره‌های فوتبال ژاردیم را با موناکوی فرانسه و چهار سال رویایی این تیم می‌شناسند. تیمی فوق‌العاده با حضور بازیکنانی که با درخشش در موناکو ترانسفرهایی بزرگ را رقم زدند؛ آنتونی مارسیال، خامس رودریگز، برناردو سیلوا، بنجامین مندی و البته کیلیان ام‌باپه.

ام‌باپه در فصلی که موناکو بالاتر از پی اس جی، لوشامپیونه را فتح کرد، ستاره این تیم بود. ستاره تیمی که در نهایت رادامل فالکائو بهترین گلزنش شد اما او پدیده‌ای بود که خیلی زود چشم‌ها را به خود خیره کرد و در نهایت با انتقال 180 میلیون یورویی راهی پاری سن ژرمن شد و در این درآمدزایی بزرگ برای نمی‌توان از نقش سرمربی پرتغالی موناکو چشم‌پوشی کرد؛ کسی که حالا در الهلال رویایی قهرمانی آسیا را دنبال می‌کند.

ژاردیم مربی بزرگی است که اکنون با سدی بزرگ به نام پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی مواجه شده. اگرچه اسکواد او پرستاره‌تر، تیمش گران‌قیمت‌تر و شرایط آماده سازی (میزبانی و امکانات) برایش بهتر است اما حریف او در سالهای اخیر نشان داده که اگرچه این مسائل اهمیت قابل توجهی دارند اما تیمی را شکست ناپذیر نمی‌کنند. همانطور که فصل گذشته قرمزها تیمهای پرستاره التعاون، السد و النصر را از جلوی راه کنار زدند و به فینال آسیا رفتند و در بازی نهایی نیز باوجود غیبت چند بازیکن فرصتی طلایی برای رسیدن به پیروزی داشتند.

نکته مهم این است که یحیی گل‌محمدی برنامه ریزی ویژه‌ای را برای بازی با الهلال انجام داده است. تیم او اگرچه فقط یک بازی رسمی مقابل استقلال تاجیکستان داشته اما با انجام 5 دیدار تدارکاتی، در شرایط بازی قرار گرفته و حتی آخرین بازی دوستانه این تیم (مقابل سپاهان)، دیداری بسیار سطح بالاست که قرار است به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود.

گل‌محمدی در جریان بازیهای دوستانه نیز آنطور که از شواهد مشخص است، بیشتر بازیکنان تیمش را به میدان فرستاده و به دقت آنها را زیر نظر گرفته تا آماده‌ترین 11 بازیکن را به زمین بفرستد و همچنین با اطلاع از نقاط ضعف، آنها را پوشش دهد. نکته مهم این است که خط دفاعی پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان به خوبی موفق شد ستاره‌های بزرگی چون بغداد بونجاح، عبدالرزاق حمدالله، معز علی و... را کنترل کند و باوجود جدایی چند بازیکن، کادرفنی پرسپولیس امیدوار است با رهبری سیدجلال حسینی ستاره‌های الهلال را هم از کار بیاندازد؛ همان مسئله‌ای که به زعم کادرفنی سرخپوشان، کلید راه غلبه بر نماینده عربستان محسوب می‌شود.

سرمربی پرسپولیس برای پیروزی در این بازی روی دوندگی بازیکنانش حساب ویژه‌ای باز کرده است. فصل گذشته و در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با اتکا به آمادگی بدنی بازیکنان پیش رفت و در بسیاری از مواقع همین موضوع به عامل برتری قرمزها تبدیل شد و یحیی دوباره انتظار دارد که تیمش به این شکل الهلال را مغلوب کند. در فاکتور دوندگی شاید بتوان وحید امیری را به عنوان بازیکنی سرآمد معرفی کرد و حالا پرسپولیس 10 مهره در حد و اندازه‌های او نیاز دارد.

نکته مثبت برای پرسپولیس این است که آنها در سالهای اخیر بازیهای خارج از خانه بسیاری را انجام داده و در سطح قاره آسیا به برتری رسیده‌اند. از تیمی که در قطر السد را شکست داد و زمینه صعود به فینال آسیا را هم فراهم کرد، هنوز بازیکنانی در ترکیب پرسپولیس هستند و از تیمی که در امارات دو بار دروازه الشارجه را گشود، گلسازش در ترکیب تیم یحیی حاضر است. همچنین اکثر بازیکنان حاضر در ترکیب پرسپولیس در قطر (2020) و در هند و تاجیکستان (2021) پیروزی‌هایی بزرگ، مهم و در بعضی موارد دور از انتظار را رقم زدند.

ژاردیم به خوبی می‌داند صدرنشینی در لیگ حرفه‌ای عربستان به هیچ عنوان حاشیه امن مطلوبی را برای او فراهم نخواهد کرد. در فصول گذشته مربیان بسیاری بودند که باوجود موفقیت در لیگ داخلی از الهلال کنار گذاشته شدند و حالا شکست مقابل پرسپولیس در خانه و ناکامی در صعود به مراحل نهایی لیگ قهرمانان، کاشف ام باپه را در پرتگاه قرار خواهد داد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین