کد خبر: ۷۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

پارک صخره‌ای ایذه به‌نام علی لندی نامگذاری می‌شود

سرپرست شهرداری ایذه از نامگذاری پارک صخره‌ای ایذه به نام نوجوان فداکار و ایثارگر شهید علی لندی خبر داد.
پارک صخره‌ای ایذه به‌نام علی لندی نامگذاری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا ره‌انجام اظهار داشت: ساعتی پیش جلسه فوق‌العاده شورای شهر و شهرداری برای نامگذاری مکانی به نام شهید علی لندی برگزار شد.

وی افزود: پس از بحث و تبادل نظر بین شرکت‌کنندگان در جلسه مقرر شد که پارک صخره‌ای در ورودی ایذه از سمت باغملک به‌نام شهید علی لندی نام‌گذاری شود.

سرپرست شهرداری ایذه از شهید علی لندی به عنوان اسطوره ایثار و فداکاری یاد کرد و ادامه داد: تندیس این شهید بزرگوار نیز به زودی ساخته و در یکی از نقاط سطح شهر نصب خواهد شد.

وی افزود: یاد و خاطره شهرام محمدی، دیگر قهرمان ایذه‌ای که سال ۹۴ برای نجات همکاران خود در پتروشیمی مارون به دل آتش زده بود نیز برای ما زنده است و به زودی تندیس این قهرمان نیز ساخته و نصب خواهد شد.

علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد و با

۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان خود را از دست داد.

قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که رهبری با این درخواست موافقت کردند.

پیکر این نوجوان فداکار عصر امروز شنبه روی دستان مردم قدرشناس استان خوزستان و شهرستان ایذه به سوی خانه ابدی بدرقه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین