کد خبر: ۷۲۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
محققان مطرح کردند

آثار مخرب سفید کردن دندان

محققان کشور با انجام پژوهشی دریافتند که سفید کردن دندان می‌تواند آثار مخربی بر مینای دندان داشته باشد.
آثار مخرب سفید کردن دندان
آفتاب‌‌نیوز :

در جامعه کنونی، داشتن ظاهر زیبا به بخش مهمی از جذابیت اجتماعی و مهارت ارتباطات تعاملی یک فرد تبدیل شده است. در این میان، روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها مکانیسم عمل خود را دارند.

فرآیند سفید کردن دندان شامل تماس مستقیم طولانی مدت از مواد سفید کننده مختلف روی سطح دندان است که می‌تواند به یکی از دو روش در منزل یا در مطب انجام شود.

محققان دانشگاه علوم پزشکی سمنان با انجام پژوهشی دریافتند که سفید کردن دندان میتواند سبب ایجاد تغییراتی در ساختار مینای دندان (به صورت کاهش در میزان سختی مینا و افزایش در خشونت سطحی آن) شود هرچند انتظار می‌رود با گذشت زمان، مواد معدنی بزاق بتوانند تا حد زیادی این تغییرات را جبران کنند. با این حال باید توجه کرد که اگر دفعات تکرار سفید کردن دندان زیاد شود بزاق قابلیت مقابله با همه تغییرات را نخواهد داشت.

در این پژوهش که توسط دکتر نازیلا عاملی انجام شده و نتایج آن در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده، مشخص شده که عوارض این درمان‌ها می‌تواند منجر به افزایش شانس بروز پوسیدگی به دلیل افزایش خشونت سطحی مینای دندان، کاهش مقاومت دندان به دلیل کاهش در میکروهاردنس و در کل ضعیفتر شدن مینای دندان شود.

افرادی که تمایل به سفید کردن دندانهای خود دارند، باید بدانند که سفید کردن مکرر دندان ها می تواند تغییرات برگشت ناپذیری در مینا ایجاد کند. برهمین اساس باید سعی کنند اولا از مواد با غلظت پائینتر و همچنین دوره های کاربرد کمتر استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین