کد خبر: ۷۲۹۲۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
ایران‌هراسی در سازمان ملل به اوج خود رسید

واکنش ایران به ادعاهای نخست‌وزیر اسرائیل: پر از دروغ بود

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران پر از دروغ بود.
واکنش ایران به ادعاهای نخست‌وزیر اسرائیل: پر از دروغ بود
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران‌هراسی در سازمان ملل به اوج خود رسید. سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران پر از دروغ بود. این رژیم در حالی که صد‌ها کلاهک هسته‌ای دارد نمی‌تواند در مورد برنامه صلح آمیز ما بحث کند.

تخت روانچی تصریح کرد: سکوت او در قبال فلسطین نشانگر عزم آن‌ها برای سلب حقوق فلسطینی‌ها است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل لفاظی‌ها و اتهامات این رژیم علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

وی با اذعان به اینکه ایران در چند سال گذشته یک جهش بزرگ در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای داشته است، گفت که با حرف نمی‌توان حرکت سانتریفیوژ‌ها را متوقف کرد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل ادعا کرد که برنامه ساخت سلاح هسته‌ای ایران به نقطه غیر قابل برگشتی رسیده و تمامی خطوط قرمز را رد کرده است.

اتهام زدن به ایران در حالی از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تکرار می‌شود که این رژیم دستکم ۲۰۰ بمب هسته‌ای در اختیار دارد و تاکنون اجازه بازرسی از مراکز اتمی خود را به بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی نداده است.

توسعه اسلام گرایی در منطقه، نابودی اسراییل و توسعه نفوذ در عراق، لبنان، سوریه، یمن و غزه از سوی جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از لفاظی‌ها و اتهاماتی بود که بنت مطرح کرد.

وی با طرح این ادعا که تهران تلاش دارد تمام خاورمیانه را زیر چتر هسته‌ای خود در آورد، حرف چندی پیش خود را دوباره تکرار کرد و گفت که این رژیم اجازه ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران را نمی‌دهد.

این ادعا‌های بنت در حالی مطرح می‌شود «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۹- ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای نوشت که این رژیم قدرت نظامی که بتواند توان هسته‌ای ایران را برای همیشه از بین ببرد ندارد.

اولمرت در روزنامه «هاآرتص» نوشت که سیاست «بنیامین نتانیاهو» در قبال ایران و تکرار این ادعا که ایران در آستانه دستیابی به سلاح اتمی است، درست نبود، چرا که غنی‌سازی وسیع و سریع اورانیوم لزوما موجب نمی‌شود که ایران به بمب اتم دست یابد.

وی در پاسخ به سؤال خود مبنی بر اینکه پس در قبال توان هسته‌ای ایران چاره چیست و چه باید کرد، نوشت: «سخنان تحریک‌آمیز باعث نمی‌شود که توان نظامی واقعی برای از بین بردن توان هسته‌ای ایران را به طور کامل به دست آورید، آن‌گونه که در عراق و سوریه انجام دادیم و زمانی که تلاش می‌کنیم تا آماده مواجهه فراگیر نظامی شویم، ممکن نیست که چگونگی پایان آن را ارزیابی کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
اصلا همش دروغه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
ما آماده رویارویی هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
مطمئنا راست راست است
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
مصوبه مجلس باعث این دروغ ها شده
کار ی که نکرده اند مجلسیان فقط
برای صهیونیست ها بهانه جور کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
اخه اگه همه راستگو باشند که قدر شما دونسته نمیشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین