کد خبر: ۷۲۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

گرانی باعث تعطیلی ۲۰ درصد سوپرمارکت‌های تهران شد

قیمت کالاهای مصرفی و کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا میزان فروش در سوپرمارکت ها به حداقل رسیده است و با توجه به شرایط اجاره، فروش کم و شرایط اقتصادی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سوپرمارکت ها تغییر شغل داده یا مغازه های خود را بسته اند.
گرانی باعث تعطیلی ۲۰ درصد سوپرمارکت‌های تهران شد
آفتاب‌‌نیوز :

نسیه تعطیل شده و از هر صد سوپر مارکت شاید تنها یکی نسیه فروشی داشته باشد و جدای از گرانی های اخیر مهم ترین عامل این مسئله پایین آمدن قدرت خرید سوپر مارکت داران است. وقتی با این سوپرمارکت داران صحبت می‌کنیم بیشترشان از افزایش روز به روز اجناس مصرفی مردم گلایه می‌کنند و برخلاف بسیاری از مردم که فکر می‌کنند سوپرمارکت ها در چند سال اخیر سود نجومی به جیب زده اند اما بسیاری از آنها پس از سالها کار به فکر تغییر شغل خود افتاده اند.

سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران درباره وضعیت سوپر مارکت ها گفت: ما بارها توضیح داده ایم اما انگار گوش شنوایی در کار نیست و فقط می‌گویند که سوپر مارکت ها خوب کار می‌کنند یا در وضعیت کرونا هرگز بسته نشده اند اما این درحالی است که قدرت خرید مردم پایین آمده و دیگر خرید آنچنانی نمی‌کنند.

تعطیلی ۱۵ تا ۲۰ درصد سوپرمارکت های تهران

سعید درخشانی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای مصرفی و کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا میزان فروش در صنف ما به حداقل برسد خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اجاره، فروش کم و شرایط اقتصادی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سوپرمارکت ها تغییر شغل داده یا مغازه های خود را بسته اند.

رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی تاکید کرد: کاهش میزان فروش، افزایش هزینه های آب، برق، گاز، تلفن، بالا رفتن دستمزد نیروی انسانی، افزایش مالیات و در نهایت مقرون به صرفه نبودن فعالیت در صنف سوپرمارکت داران موجب شده تا بسیاری از فعالان این صنف اقدام به تغییر شغل و یا تعطیلی واحد صنفی خود بکنند.

گرانی تهدیدی برای ورشکستگی اصناف

او در پایان خاطر نشان کرد: اگر روند افزایش قیمت کالاها همچنان روند صعودی داشته باشد و قدرت خرید مردم نیز به روند کاهشی خود ادامه بدهد بدون تردید بسیاری از فعالیت های صنفی در این حوزه تعطیل می شود؛ زیرا اگر مردم قدرت خرید کافی نداشته باشند؛ عملا فعالیت واحدهای صنفی در عرصه اقتصادی مفهومی ندارد زیرا مبادله کالا صورت نمی گیرد تا فعالان صنفی از پروسه جا به جایی کالا به سود و منفعتی برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین