کد خبر: ۷۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
نماینده ورامین مطرح کرد:

گرانی و تورم دلیل کاهش مشارکت در انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ورامین گفت: «مشارکت مردم در انتخابات هشتم به نسبت گذشته کاهش یافت که معتقدم این کاهش مشارکت مردم در انتخابات به دلیل وجود گرانی و تورم بود». 

حسین‌ نوش‌آبادی نماینده ورامین در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به مدت محدود فعالیت مجلس هفتم گفت: «مجلس هفتم در مدت محدودی که دارد باید طرح‌ها و لوایحی که در سال‌های گذشته در ترافیک مجلس انباشته شده است به آنها رسیدگی کند».

وی افزود: «مجلس هفتم باید در پایان فعالیتش یک ارزیابی از عملکرد دولت نهم داشته باشد و گزارشی را در این خصوص به مردم ارائه کند».

وی ادامه داد: «یکی دیگر از اولویت‌های مجلس باید مربوط به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره نوآوری و شکوفایی باشد. مجلس باید با ایجاد نوآوری و ابتکار در قانونگذاری تحولی در ساختار قانون‌نویسی کشور ایجاد کند».

نماینده ورامین اظهار داشت: «برای اینکه مجلس هفتم در این مدت بتواند مقداری از مشکلات مردم را کاهش دهد باید جلسات مشترک بیشتری با دولت برگزار کند و خواستار رفع مشکلات مردم از سوی دولت باشد».

وی افزود: «مجلس و دولت باید با هماهنگی بیشتر در برابر موج بسیار سهمگین و مخرب تورم و گرانی که صدمات فراوانی به کشور وارد کرده است  ایستادگی کنند و چاره‌ای برای آن بجویند».

نوش‌آبادی تاکید کرد: «یکی از صدماتی که کشور از این غول تورم و گرانی دید در همین انتخابات مجلس هشتم نمایان شد و مشاهده شد که مشارکت مردم در انتخابات به نسبت گذشته کاهش یافت که معتقدم این کاهش مشارکت مردم در انتخابات به دلیل وجود گرانی و تورم بود».

وی با اشاره به عملکرد مجلس هفتم در کنترل گرانی و تورم گفت:«مجلس به تنهایی نمی‌تواند تورم و گرانی را مهار کند و برای مبارزه با تورم و گرانی همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند. مجلس نیز در بحث تثبیت قیمت‌ها در سال‌های گذشته سعی کرد که قیمت‌ها را افزایش ندهد اما خدمات دولتی محدود است و کلیت معیشت مردم را شامل نمی‌شود و معیشت اصلی مردم در حوزه مسکن و کالاهای اساسی مردم است که تاکنون غیرقابل کنترل بوده است».

نماینده ورامین در پایان خاطرنشان کرد: «مجلس باید به طور جدی بر عملکرد دولت نظارت کند و از دولت حساب‌کشی کند و در این میان نیز نباید مماشاتی میان این دو قوه به وجود آید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین