کد خبر: ۷۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

کره شمالی موشک مافوق صوت آزمایش کرد

کره شمالی امروز چهارشنبه مشخصات موشک جدیدی را که اخیراً آزمایش کرده فاش کرد.
کره شمالی موشک مافوق صوت آزمایش کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد موشکی که پیونگ یانگ روز سه شنبه پرتاب کرد، یک موشک مافوق صوت تازه توسعه یافته(هایپرسونیک) بود.

به گزارش رویترز، این آژانس خاطرنشان کرد که "توسعه چنین سیستم‌های تسلیحاتی توانایی‌های دفاعی کره شمالی را افزایش می‌دهد و اهمیت استراتژیک زیادی دارد زیرا کره شمالی دنبال ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود تا هزار برابر است."

طبق اعلام این آژانس "در اولین آزمایش موشک مذکور، دانشمندان بخش دفاع ملی، کنترل در پرواز و ثبات در پرواز موشک را حین عملیات تأیید کردند."

این آژانس تأکید کرد که مشخصات موشک موسوم به "هواسونگ 8" پاسخگوی استانداردهای مورد نظر از جمله توانایی مانور و پرواز با کلاهک جنگی مافوق صوتی که بر آن نصب شده، است.

این آژانس اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آزمایش موشک مذکور را دنبال نکرده است.

ارتش کره جنوبی سه شنبه از یک آزمایش موشکی تازه توسط کره شمالی خبر داد. طبق این گزارش، این موشک به سوی آب‌های ساحل شرقی کره شمالی شلیک شد.

شلیک این موشک ساعاتی قبل از آن صورت گرفت که سفیر کره شمالی در سازمان ملل از ایالات متحده خواست سیاست‌های خصمانه خود علیه پیونگ‌یانگ را تغییر دهد و گفت که هیچ کسی نمی‌تواند منکر حق کره شمالی در دفاع از خود و آزمایش تسلیحاتی شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین