کد خبر: ۷۲۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

دلار ۲۸ هزار تومانی باز هم سکه و طلا را گران کرد

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به نوسانات محدود اونس جهانی و عدم تاثیرگذاری عامل تقاضا بر بازار سکه و طلای داخلی، تنها به سبب صعود نرخ ارز به کانال ۲۸ هزار تومان، سکه و طلا هم به‌تبع آن، هفته را افزایشی به پایان رساند.
دلار ۲۸ هزار تومانی باز هم سکه و طلا را گران کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد کشتی‌آرای در رابطه با روند یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در این هفته تغییرات قیمت اونس جهانی طلا محدود به ۱۰ دلار شد و قیمت آن از ۱۷۳۵ دلار تا ۱۷۴۵ دلار در نوسان بود؛ بنابراین محدوده اونس جهانی نه تنها تغییرات زیادی نداشت، بلکه از سوی دیگر عامل تقاضا نیر هیچ اثری در بازار نداشته است و رکودی بر بازار (که روزهای پایانی ماه صفر هم بر آن بی‌تاثیر نیست) حاکم است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: بر این اساس بیشترین عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سکه و طلا در این هفته، افزایش نرخ ارز بود که به عنوان شاخص قیمت سکه و طلا از کانال ۲۷ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان صعود پیدا کرد و همین موضوع سبب شد که قیمت‌ها را در بازار سکه و طلا تحت تاثیر عمده قرار دهد.

قیمت سکه پس از ۴۰ روز مجدد به ۱۲ میلیون تومان بازگشت

این مقام صنفی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته، اعلام کرد: طی هفته اخیر هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۲۸۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون تومان رسید و سکه تمام قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه نیز پس از افزایش قیمت‌ها به شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان صعود قیمت داشته و بدین ترتیب نسبت به ابتدای هفته ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر شده است. ربع سکه با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است و سکه‌های یک گرمی نیز با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلا آب شده (۱۷ عیار) طی یک هفته اخیر ۸۵ هزار تومان بالا رفته و با عبور از مرز پنج میلیون تومان به پنج میلیون و ۵۵ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته با افزایش ۲۳ هزار تومانی مواجه شده است.

کشتی‌آرای تصریح کرد: حباب سکه نیز با توجه به افزایش قیمت‌ها در این هفته از ۴۲۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در مجموع فعلا بازار تحت تاثیر تحولات قیمت ارز بوده و هست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین