کد خبر: ۷۲۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر کنترل تسلیحات

آمریکا و روسیه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، مقامات دو کشور مذاکراتی "فشرده و اصولی" را در زمینه کنترل تسلیحات در شهر ژنو داشته‌اند.
مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر کنترل تسلیحات
آفتاب‌‌نیوز :

این دو کشور اعلام کردند، طی دومین نشستشان در چارچوب طرح "گفتگو بر سر ثبات راهبردی" که با هدف کاستن از تنشها بین دو این قدرت بزرگ جهان در حوزه تسلیحات هسته‌ای در نظر گرفته شده، مذاکراتی "فشرده و اصولی" داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف بر سر ایجاد دو کارگروه توافق کرده اند که قرار است در آستانه سومین نشست جامع بین دو کشور جلساتی را تشکیل دهند. تاریخ مربوط به این گردهمایی سوم اعلام نشده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشستشان در ماه ژوئن بر سر اجرای مذاکرات دو جانبه یکپارچه تحت عنوان گفتگو بر سر ثبات راهبردی با هدف ایجاد زمینه تدابیر کنترل تسلیحات و کاهش ریسک در آینده توافق کردند.

هیات‌های دو کشور این مذاکراتشان را ابتدا ماه ژوئیه گذشته از سر گرفتند؛‌ این نخستین بار طی حدود یک سال گذشته بود که مقامات دو کشور در راستای به اصطلاح مذاکرات بر سر ثبات راهبری در ضمن وجود اختلافاتی بین آنها از جمله بر سر کنترل تسلیحات دیدار کردند.

در دومین دور از این مذاکرات دو طرف که روز پنجشنبه برگزار شد،‌ هیات نمایندگی آمریکا تحت سرپرستی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و هیات نمایندگی روسیه تحت سرپرستی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه توافق کردند که کارگروه های آنها متمرکز بر اصول و اهداف مربوط به کنترل تسلیحات و قابلیت‌ها و اقدامات دارای تاثیرات راهبردی در آینده باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت، واشنگتن معتقد است که این نشست "بسیار ثمربخش" بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین