کد خبر: ۷۲۹۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
میزان آبی که درون زمین فرو می‌رود با میزان آب استخراج شده متناسب نیست

هشدار سازمان زمین‌شناسی درباره فرونشست زمین در ایران

شهیدی با بیان این‌که در تهران نیز میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: گفته می‌شود تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که عدد بسیار زیادی است.
هشدار سازمان زمین‌شناسی درباره فرونشست زمین در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه میزان آبی که درون زمین فرو می‌رود، با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان‌های گیلان و مازندران شده است.

دکتر علیرضا شهیدی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود استان‌های گیلان و مازندران نیز طی سال‎‌‍‌های آینده دچار فرونشست شوند، افزود: از ۶۰۶ دشت موجود در کشور بیش از ۳۰۰ دشت ممنوعه هستند، به گونه‌ای که این دشت‌ها دچار وضعیت قرمز شده‌اند و بقیه دشت‌ها نیز شرایط مناسبی ندارند.

وی دشت‌های استان اصفهان را یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور دانست که با فرونشست جدی مواجه است، اظهار کرد: میزان فرونشست در شهر اصفهان حدود ۱۶ سانتی‌متر است و متاسفانه زبانه‌های فرونشست وارد شهر شده و قسمت‌های مرکزی و بافت تاریخی شهر نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

شهیدی با بیان این‌که در تهران نیز میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: گفته می‌شود تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که عدد بسیار زیادی است.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود در اتحادیه اروپا اگر در منطقه‌ای ۴ میلیمتر فرونشست ایجاد شود، آن منطقه وارد شرایط بحرانی می‌شود و وقتی ما در ایران صحبت از سانتیمتر می‌کنیم، باید متوجه شویم که دچار شرایط بسیار حادی شده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
7
حذف چاههای جذبی فاضلاب، حداقل حذف تمام آنها، کار صحیحی نبود، در مناطقی باید در کنار لوله های اگو چاههای عمیقتر حفر کرد و بخشی از فاضلاب را به داخل آنها هدایت کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
9
هشدار که چه
زمین فرو نشسته
واینهمه خشکسالی وبی آبی
وکم شدن بارندگی بیشتر
زمین را لم یزرع کرده
کاری بلدید انجام بدهید
تا اوضاع بدتر نشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین