کد خبر: ۷۲۹۹۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

واکنش نماینده تبریز به سخت‌گیری‌ آذربایجان برای کامیون‌های ایرانی

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: سخت گیری های اخیر برای حمل و نقل و عبور و مرور کامیون‌های ایران از سوی کشور آذربایجان درست نیست.
واکنش نماینده تبریز به سخت‌گیری‌ آذربایجان برای کامیون‌های ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در مسائل اقتصادی همواره خواهان توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان هستیم، افزود: سخت گیری های اخیر برای حمل و نقل و عبور و مرور کامیون‌های ایران از سوی کشور آذربایجان درست نیست، آن هم در حالی که ایران همواره در همه موارد به آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در مواقع سخت و حساس کمک کرده است.

وی خواستار خاتمه دادن دولت جمهوری آذربایجان به سخت‌گیری‌های غیرمنطقی نسبت به رانندگان ایرانی شد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند، اظهار کرد: از دولت جمهوری آذربایجان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر رانندگانی که به دلیل واهی و سخت‌گیری بیش از حد، بازداشت کرده را آزاد و از اخذ عوارض سنگین و غیرمنطقی از آنها خودداری کند.

وی همچنین خواستار پایان دادن به بازرسی‌های بیش از حد عرف جمهوری آذربایجان شد که اخیراً نسبت به رانندگان ایرانی اعمال می‌شود.

میرتاج الدینی با انتقاد از نحوه رفتارهای اخیر مسؤولان جمهوری آذربایجان با ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس حسن همجواری با جمهوری آذربایجان رفتار کرده و آنها را به عنوان کشوری برادر و مسلمان می‌دانیم و در سیاست خارجی جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در این میان منافع خود را در اختلاف میان دو کشور دوست و همسایه ایران و آذربایجان می‌بینند، گفت: بر همین اساس اخیراً یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان ادعاهایی علیه ایران داشت که علما و مسؤولان آذربایجانی در ایران نسبت به آن واکنش نشان دادند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آذربایجانی‌ها باید توجه داشته باشند تحت تأثیر برخی القائات که از سوی صهیونیست‌ها هدایت می‌شود، قرار نگرفته و با کشور همسایه خود از در خصومت وارد نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
2
0
حتی شجاعت محکوم کردن رفتار ان کشور را نداره.
ناشناس
|
Oman
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
2
1
ان زمان که در جنگ قره باغ کورکورانه موضع اشتباه گرفته و آب به آسیاب ترکیه و اسراییل ریختید باید فکر اینجا را می کردید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین