کد خبر: ۷۳۰۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

افزایش نزاع و درگیری در خراسان شمالی در پی خشکسالی

معاون عملیات نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سال جاری سبب شده تا نزاع و درگیری در میان مردم بویژه در روستاها افزایش یابد.
افزایش نزاع و درگیری در خراسان شمالی در پی خشکسالی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی پاکدل اظهار داشت: کاهش بارندگی که سبب فقر مراتع در عرصه های طبیعی شده، نزاع بر سر مراتع و تعلیف دام را در میان دامداران استان افزایش داده است، همچنین کاهش بارندگی هم سبب شده تا آمار درگیری های کشاورزان بر سر آب بالا باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار پرونده های نزاع و درگیری در استان در سال های اخیر رو به رو رشد بوده است گفت: در سال جاری آمار نزاع و درگیری در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

سرهنگ پاکدل تصریح کرد: سال گذشته آمار بالای پرونده های نزاع در خراسان شمالی این استان را در رده ۶ استان کشور قرار داد اما امسال این جایگاه ۲ پله تغییر یافته و به جایگاه چهارم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال پنج هزار و ۷۱۰ فقره پرونده با موضوع نزاع و درگیری در استان ثبت شده است که این رقم در نیمه نخست پارسال پنج هزار و ۴۰۷ فقره پرونده بوده است.

معاون عملیات نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به آسیب های نزاع و درگیری در جامعه گفت: از مردم انتظار می رود آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا مشکلات در این زمینه کاسته شود.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور قرار داد و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند و معیشت بسیاری از جمعیت این استان به دامداری و کشاورزی وابسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین