کد خبر: ۷۳۰۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

آقای امیرعبدالهیان! مذاکره نباشد، پولی هم نیست

علی بیگدلی گفت: باید آقای امیرعبداللهیان تیم خود را برای مذاکرات مشخص کند، در مذاکرات اگر تحریم‌ها برداشته شود پول‌های بلوکه شده هم آزاد خواهد شد.
آقای امیرعبدالهیان! مذاکره نباشد، پولی هم نیست
آفتاب‌‌نیوز :

 «علی بیگدلی»، کاشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص سناریوی پیش روی ایران در صورت تعلل در مذاکرات، اظهار کرد: قرار است هفته آینده آقای گروسی به ایران بیایند ولی هنوز به صورت قطعی و رسمی این خبر تائید نشده است. اگر ایران بخواهد روی همان خواسته‌های گذشته خود پافشاری کند این مرتبه برخلاف دوره گذشته من تصور می‌کنم شورای حکام، قطعنامه علیه ایران صادر کند.

بخاطر اینکه مسئله آژانس و اختلافاتش با ایران به مرحله حساسی رسیده و چون ایران اجازه نمی‌دهد بر اساس مصوبات سال گذشته مجلس که کارشناس‌ها، فیلم‌ها را بررسی کنند این یک مشکل عمده‌ای شده و هم اینکه ایران سطح غنی سازی خود را به ۶۰ درصد افزایش داده است.

او افزود: اگر قطعنامه شورای حکام علیه ایران صادر شود، پرونده به شورای امنیت می‌رود و کار مشکل خواهد شد و بار دیگر تحریم‌های سال ۲۰۱۵ وضع خواهد شد در ادامه هم چین و روسیه به قطعنامه شورای امنیت رای مثبت خواهند داد و آن وقت خدای ناکرده، اگر ذیل فصل هفتم برویم وضعیت خیلی پیچیده خواهد شد ولی امیدواریم کار به آنجا نرسد.

تنها راه رهایی ما از فشارهای اقتصادی پذیرش برجام است

بیگدلی در خصوص ترکیب تیم مذاکره کننده جدید و اینکه این تیم باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ عنوان کرد: آقای امیرعبدالهیان در صحبتی که کردند گفتند، تیم ما در حال تشکیل شدن است ولی ایشان گفتند باید آمریکایی ها ۱۰ میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ما را آزاد کنند به نظر من، این جزو همان شروطی است که باید در مذاکرات حل و فصل شود. بدون مذاکره امکان آزادسازی پول‌های ایران وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
2
12
آین از ابتکارات درخشان آقای امیر عبدالهیان است که دیپلماسی عدم پخش سریال را دنبال میکنند. حالا میبینید که کره‌ای ها تسلیم زور و فشار ایشون میشن و جهت جلوگیری از بایکوت سریالهاشون پولهای ایران رُ آزاد میکنند. درود بر تدبیر شش کلاسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
4
1
شما طرف مایی سلطان بانو؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین