کد خبر: ۷۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

آمریکا و مکزیک توافق امنیتی جدیدی امضا کردند

مکزیک روز جمعه میزبان هیأت نمایندگی آمریکا به ریاست وزیر خارجه این کشور بود و دو کشور توافقی جدید در حوزه چالشهای اجتماعی و امنیتی امضا کردند.
آمریکا و مکزیک توافق امنیتی جدیدی امضا کردند
آفتاب‌‌نیوز :

«مارسلو اِبرارد» وزیر خارجه مکزیک روز جمعه با اعلام امضای یک توافقنامه جدید در حوزه چالش‌های امنیتی و اجتماعی با ایالات متحده گفت که محورهای این توافق شامل حراست از مردم دو کشور، مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه در مرزها و انهدام شبکه‌های تبهکاری است.

به گزارش آناتولی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که ریاست هیأت نمایندگی این کشور در سفر به مکزیک را برعهده داشت، در این باره گفت: «روابط میان دولت‌های ما (آمریکا و مکزیک) گسترده و پیچیده است.. حفظ این روابط و تقویت آن نیازمند گفتگوی پیوسته و راستین در تمام سطوح است. ما باید از فرصت‌ها بهره ببریم و با چالش‌های جدید سازگار شویم و این همان کاری است که ما امروز در گفتگوی سطح بالای خود انجام دادیم».

گفتنی است این توافقنامه چندوجهی برای رفع چالش‌ها به «طرح ابتکاری مریدا» پایان خواهد داد؛ توافقنامه‌ای امنیتی که در سال ۲۰۰۸ و در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا با دولت مکزیک منعقد شد و هدف آن ارائه آموزش و تجهیزات نظامی به نیروهای مسلح مکزیک برای مبارزه با جرایم سازمان یافته بود.

وزیر خارجه مکزیک در خصوص طرح ابتکاری مریدا گفت که «امروزه یک رهیافت مشترک وجود دارد که پیچیده‌تر است. پیچیده‌تر و گسترده‌تر است… موفقیت این طرح با دستگیری سرکرده (کارتل‌های) مواد مخدر سنجیده نمی‌شود، موفقیت آن بر پایه کاهش موارد قتل و آدمکشی در مکزیک و مصرف کمتر مواد مخدر قابل اندازه گیری است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین