کد خبر: ۷۳۰۹۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
رئیسی: می گویند چرا شما موشک می سازید اما در صنعت خودروسازی مشکل دارید؟

علت مشکل خودروسازی ایران به روایت رئیسی: چون تکنولوژی موشکی را در خودروسازی سرازیر نکردیم

رئیس‌جمهور گفت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون به صورت جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. بعضی ها می گویند چرا شما موشک می سازید اما در صنعت خودروسای مشکل دارید؟ جوابش مشخص است چون ما تکنولوژی صنعت موشکی را در صنعت خودروسازی سرازیر نکردیم.
علت مشکل خودروسازی ایران به روایت رئیسی: چون تکنولوژی موشکی را در خودروسازی سرازیر نکردیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون به صورت جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. بعضی ها می گویند چرا شما موشک می سازید اما در صنعت خودروسای مشکل دارید؟ چون ما تکنولوژی صنعت موشکی را در صنعت خودروسازی سرازیر نکردیم.

رئیسی بیان کرد: برخی از صنایع در استان بوشهر به هر دلیلی بسته شده است؛ در هفته گذشته این دستور را به بانک‌ها دادیم که حق تعطیلی هیچ کارگاه اقتصادی را ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
1
حاجی دستت درد نکنه. پس زودتر سرازیرش کن
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
1
3
علت عقب ماندگی صنعت خودروی ایران رانت وانحصار درتولید وعرضه وممنوعیت واردات خودرو است. درهمه کشورهای دنیا که خودرو تولید می شودواردات خودرو نیز آزاد است وتولید کنندگان داخلی مجبورند برای حفظ وبدست آوردن مشتریان مدام کیفیت خودروهای تولیدی شان را بالا ببرند.این نکته باعث می شود تولید خودرو رقابتی شودوخودروهای تولید داخل قابل عرضه در عرصه جهانی شوند .ما تجربه تولید پیکان را در داخل کشور داریم که بدلیل وجود رانت وانحصار در طول دوره 50 ساله تولیدش کیفیتش نه تنها ارتقاء پیدا نکرد بلکه روز بروز بدتر هم شد.دولت باید از پدرخواندگی خودرو دست بردارد وشرکتهای دولتی خودروساز را به بخش خصوصی واگذار کندوبا رفع ممنوعیت واردات موجب ایجاد انگیزه بهبود کیفیت درخودروسازان داخلی شودتا صنعت خودروسازی ما توان رقابت در عرصه بین المللی را پیدا کند وما در جایگاهی در عرصه جهانی بایستیم که شان ومنزلت ما آن جایگاه است.دولت اگر به این نکات بی توجهی کند وضع صنعت خودروسازی ما روزبروز بدتر خواهد شد وخودروهای تولید داخل حتی درداخل کشور هم قابلیت عرضه را نخواهند داشت.علت استقبال مردم برای تولیدات داخل فقط بدلیل مجبور بودن به خرید خودروهای تولید داخل است ونه کیفیت خودروهای تولیدی امری که مردم ایران را 43 سال است از حقوق بنیادی شان یعنی حق انتخاب محروم کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
2
دستیابی به تکنولوژی موشکهای روسی و کره شمالی از طریق اعزام مستشاران نظامی روسی به کشورمان و یا اعزام مستشاران نظامی ما به کره شمالی و یا از طریق مهندسی معکوس کار بسیار پیچیده ای نیست! تکنولوژی ساخت خودروهای پیشرفته متفاوت از تکنولوژی ساخت موشک است به همین دلیل تا زمانی که ما نتوانیم در بیشتر علوم بشری فله های علمی را در نوردیم نمی توانیم به این تکنولوژی پیشرفته دسترسی پیدا کنیم. روسیه و کره شمالی هم به تکنولوژی ساخت موشکهای بالستیک پیشرفته قاره پیما و اتمی دست پیدا نموده اند آیا به تکنولوژی ساخت خودروهای پیشرفته هم دست یافته اند؟ پاسخ قطعاً منفی است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین