کد خبر: ۷۳۰۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
واشنگتن با تل‌آویو همراه نیست

فشارهای اسرائیل به آمریکا برای حمله نظامی به ایران

واشنگتن و تل آویو هیچ برنامه اقتضایی مشترکی برای مواجهه با ایران در صورت شکست دیپلماسی ندارند.
فشارهای اسرائیل به آمریکا برای حمله نظامی به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پنجم اکتبر در چارچوب گروه مشورتی آمریکا - اسرائیل با همتای اسرائیلی خود ایال هولاتا و تیمش در کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش المانیتور، در بیانیه منتشر شده پس از این نشست، این جلسه «سازنده» خوانده شده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دولت بایدن به گفت‌وگو با ایران جهت جلوگیری از دست‌یابی این کشور به سلاح هسته‌ای متعهد است.

وی در ادامه مدعی شد در صورتی که دیپلماسی شکست بخورد، واشنگتن «آماده خواهد بود تا اقدامات لازم» را اتخاذ کند.

در عین حال رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که اسرائیل از دولت آمریکا خواهد خواست درصورت شکست خوردن مذاکرات مجموعه تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.

المانیتور به نقل از برخی منابع دیپلماتیک گزارش داد که به دور از فضای علنی، جو مذاکرات میان آمریکا و اسرائیل مطلوب نیست.

به‌ نوشته این پایگاه خبری، استیصال تل آویو درحال افزایش است و برداشت راهبردی اسرائیل و آمریکا درخصوص تهدید هسته‌ای ایران تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارد.

یک مقام ارشد اسرائیلی به المانیتور گفته است: مذاکرات خوب بود.‌ جو دوستانه و باز بود، پیغام‌ها رد و بدل شد اما از لحاظ برخی مسائل دیگر وضعیت بد یا حتی خیلی بد است. تا بدین لحظه در صورت شکست تلاش‌ها جهت بازگشت به توافق هسته‌ای، هیچ برنامه اقتضایی جایگزین مشترک عملی علیه ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: بدتر این است که آمریکا هیچ راه حلی برای این شرایط ندارد. آن‌ها طرح جایگزین ندارند. آن‌ها راه حل جایگزین ندارند و مشکل این است که از این بابت نگرانی ندارند. آن‌ها مسائل را به شکل دیگری می‌بینند. این حق آن‌هاست اما ما از این بابت به شدت نگران هستیم.

این مقام صهیونیستی افزود: آن‌ها به اصرار ما می‌گویند درصورتی که مسیر دیپلماتیک نتیجه‌ای در بر نداشته باشد گزینه‌های دیگری نیز موجود می‌باشد، اما مشخص نیست که منظورشان چیست. آن‌ها بر روی ایران متمرکز نیستند. تمرکز آن‌ها بر روی چین، مسائل بومی و همه‌گیری ویروس کرونا است. چراغ‌های واشنگتن شب‌ها روشن است اما نه به خاطر ایران و این مایه نگرانی است.

به نوشته المانیتور، رژیم صهیونسیتی در تلاش است تا آمریکا را متقاعد کند تا اقدام نظامی را به عنوان راه حل شکست مذاکرات در نظر بگیرد. مقامات اسرائیلی در دیدارهای خود با مقامات آمریکایی اقداماتی از جمله تاکتیک‌های انحرافی برای افزایش فشار علیه ایران استفاده کنند.

یک مقام صهیونیستی «مانورهای عظیم در خلیج فارس یا کشورهای همسایه، جا به جایی نیروها از جمله یک‌ یا دو ناو هواپیمابر و یا آزمایش بمب‌های سنگرشکن» را از جمله این تاکتیک‌ها دانسته است.

به گفته این مقام صهیونیستی، آمریکایی‌ها در این زمینه با صهیونیست‌ها همراه نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
3
با سايه جنگ 8 سال برخی ها را اول فریب دادید و بیچاره کردید.
از اونجایی که الان که در قدرت نیستید باز هم روی این گزینه اصرار دارید، می شه به حماقت خودتان پی برد.
ناشناس
|
Austria
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
1
بیچاره صهیونیست ها به التماس افتاده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین