کد خبر: ۷۳۱۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

مالکان و مستاجران تاپایان مهرماه اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: مالکان و مستاجران تاپایان مهرماه فرصت دارند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک واسکان به ثبت برسانند درصورت عدم ثبت اطلاعات ملک، برابرالزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.
مالکان و مستاجران تاپایان مهرماه اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش حسینی افزود: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی درحوزه مسکن، گرفتن تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیندخانه دار شدن اقشار جامعه را فراهم می‌کند.

وی همچنین ثبت اطلاعات در سامانه املاک واسکان را فرصتی برای سرشماری دقیق نفوس و مسکن ،تنظیم بازار مسکن وامکان اجرای سیاست های مطلوب‌تر دولت ازجمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند دانست و افزود: افزایش دقت برنامه‌ریزی اقتصادی دربخش مسکن از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه تمامی املاک کشور در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسند، از سوء استفاده‌های افراد سودجو و فرصت طلب و فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به تبعات عدم ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان نیز اشاره کرد و گفت: برابرالزامات قانونی، واحد مسکونی که در سامانه به ثبت نرسد خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود، همچنین هر زمان که نیازبه اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی درخصوص ملک خواهد بود، همچنین از آنها که میزان مالیات مربوطه از شش تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیارقابل توجه بوده و وزارت نیرو نیز طبق قانون مکلف است تعرفه برق این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، حسینی تصریح کرد: عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری درسامانه املاک واسکان مشکلات عدیده‌ای برای خانوارها در استفاده از خدمات ایجاد خواهدکرد چراکه به موجب قانون ارائه بسیاری ازخدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات بر اساس نشانی مندرج در سامانه به ساکنین ارائه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پایان گفت: تمامی مالکین و مستاجران باید تا پایان مهر ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانیhttps://amlak.mrud.ir/ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
3
همان ابتدا اپارتمان را ثبت کردم الان ان را فروخته ام چطور تصحیح کنم؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین