کد خبر: ۷۳۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
امیرعبداللهیان:

در شرایط سخت به لبنان کمک کردیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب اظهار کرد: حمایت ما از مقاومت لبنان در برابر تهدیدهای احتمالی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.
در شرایط سخت به لبنان کمک کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

عبداللهیان به شبکه خبری "المنار" لبنان ضمن تبریک به مردم لبنان به خاطر تشکیل دولت جدید این کشور، همچنین اظهار کرد: ما به حاکمیت و استقلال لبنان احترام می گذاریم و برای ما این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

عبداللهیان بار دیگر گفت: ایران با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ایران کشوری بزرگی است و آماده کمک به لبنان است.

وی ادامه داد: ما از مقاومت لبنان دربرابر تهدید حاکمیت، امنیت، استقلال وحاکمیت ارضی لبنان ونیز دربرابر رژیم صهیونیستی دفاع کرده‌ایم و حمایت ما از مقاومت لبنان در برابر تهدیدهای احتمالی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه در خصوص دیدارش با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، آن را یک دیداری ثمربخش خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظرات سید نصرالله در مسائل منطقه استفاده می کند.

امیر عبداللهیان دبیرکل حزب الله لبنان را "بزرگترین رجل ملی لبنان" و بزرگترین رهبر سیاسی در منطقه دانست.

وزیر امورخارجه ایران اضافه کرد: سید نصرالله از کمک های فرآورده های نفتی ایران به لبنان قدردانی و تشکر کرده است، چرا که ما در شرایط سخت به لبنان کمک کرده ایم.

وی اضافه کرد: در این دیدار همچنین با یکدیگر گفت وگو کردیم و همیشه گفت وگو با سید حسن نصرالله به ویژه تحلیل ها و نگاه عمیق ایشان به اهمیت صلح و امنیت در منطقه برای ما مفید است.

امیر عبداللهیان در پایان اضافه کرد: همچنین توجهی که سید نصرالله به گفت وگوهای منطقه ای و پیشرفت لبنان و منطقه دارد، برای ما قبال توجه است.

وی بامداد پنجشنبه و در بدو ورود به فرودگاه بیروت نیز گفته بود که ایران هرگز از کمک به لبنان در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.

امیرعبداللهیان نیز در دیدار با میشل عون رییس جمهوری لبنان که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان، سلام گرم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای لبنانی وی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، فضای گفت و گوهای میان تهران با برخی دولت های خارجی و عربی و نیز روند مذاکرات برجامی را برای رییس جمهوری لبنان تشریح کرد.

وی همچنین با نبیه بری رییس مجلس و عبدالله بوحبیب وزیر امورخارجه لبنان دیدار و رایزنی کرد.

امیر عبداللهیان و هیات همراه، پنجشنبه وارد لبنان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین