کد خبر: ۷۳۱۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

کرونا در ۴۰ درصد مبتلایان باعث اختلالات روانی می‌شود

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۲۹.۷ درصد افراد در گروه سنی بالای ١۵ سال به بالا یک مشکل روانشناختی دارند و میزان شیوع اختلالات در مبتلایان کرونا ٣٩.٧ است.
کرونا در ۴۰ درصد مبتلایان باعث اختلالات روانی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

احمد حاجی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بر این اساس این بررسی ها ، ١۴ درصد افراد مبتلا به کرونا، یک عضو خانواده خود را در دوران کرونا از دست دادند و میزان مشکلات روانشناختی در این افراد ۴٠.٨ درصد بوده و باید توجه داشت در همه جای دنیا کرونا موجب اختلالات روانی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی یک میلیارد نفر از اختلال روانی رنج می‌برند و افسردگی از علل اصلی بیماری‌ها در جهان مطرح است.

وی تاکید کرد: از هر ٧ کودک ١٠ تا ١٩ سال یک کودک به اختلال روانی مبتلا بوده و آمارهای جهانی نشان می‌دهد که اختلال روانی از سنین نوجوانی آغاز می‌شود و بار این مشکلات برای جهان بسیار بیشتر است.

حاجی با اشاره به لایحه حمایت از بیماران روانپزشکی اظهار داشت: کمیسیون حمایت از بیماران مبتلا به روانپزشکی در مجلس پیگیری شد و در اسفند سال ٩٨ لایحه از دولت به مجلس رفت و در سال ٩٩ تغییراتی در کمیسیون بهداشت پیدا کرد و اکنون به سطح بالاتری ارجاع داده شده است.

وی افزود: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود، این در حالیست که ١٨ سال روی آن کار شده و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

حاجی در مورد کرونا نیز گفت: کرونا بیماری است که افراد را با استرس مواجهه می کند و از آنجا که بعد از دست دادن یکی از افراد خانواده نتوانستند سوگواری کنند از این رو سلامت روان آنها مورد هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، استفاده از نظام بهداشت اولیه بهترین راهکار و برنامه است و عارضه طولانی مدت کرونا شامل مشکلات روانشناختی اضطراب و افسردگی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین