کد خبر: ۷۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳
عبدالمعطی ابو اسامه در گفتگو با آفتاب:

صلح با اسرائیل امکان پذیر نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال برگزاری مانوری که از سوی سران این رژیم، بزرگترین رزمایش نظامی اسرائیل در طول تاریخ این رژیم خوانده شده است؛ واکنش های متفاوتی از سوی مقامات داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی نسبت به انگیزه های واقعی این مانور صورت گرفته است. در حالی این مانور دومین روز خود را سپری می کند که دولت محمود عباس وعده دست یابی به صلح با اسرائیل تا پایان سال جاری را مطرح کرده است. 

به اعتقاد بسیاری از ناظران، در این میان واکنش حماس به طرح صلح بسیار حائز اهمیت است.

به منظور بررسی واکنش حماس در قبال تحولات منطقه و طرح صلح با رژیم صهیونیستی، مواضع رسمی حماس را طی گفتگو با نماینده این جنبش در تهران «دکتر عبدالمعطی ابواسامه» جویا شده ایم.

ابو اسامه درباره اهداف و پیامدهای بزرگترین مانور نظامی اسرائیل در طول حیات این رژیم گفت: «این مانور پس از شکست اسرائیل در ژوئن گذشته برگزار می‌شود. هرچند که این رژیم طی چند هفته گذشته در غزه متحمل یک شکست بزرگ دیگر نیز شده است. در هجومی که رژیم صهیونیستی با حضور 2 هزار نفری به نوار غزه داشت، نتوانستند به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده اش،دست پیدا کنند و شکست دیگری در کارنامه آنها رقم خورد».

وی در مورد دلایل برگزاری مانور نظامی رژیم اسرائیل،‌ با این گستردگی افزود: «این شکست در واقع ناقوس خطر را برای سیاستمداران رژیم صهیونیستی به صدا درآورده است تا آنها وادار به برگزاری چنین مانورهایی شوند. این مانور پیام‌هایی برای مخاطبان داخل رژیم و نیز برای همسایگان از جمله لبنان، سوریه، حزب‌الله و نیروهای مقاومت فلسطین داشته است. این اقدام‌ها در چارچوب تلاش‌های این رژیم در واکنش به گزارش کمیته «وینوگراد» انجام می‌شود که بر اساس آن، به رژیم صهیونیستی توصیه شده است تا اسرائیل از طریق این اقدامات، هیمنه از دست رفته ارتشش را بازسازی کند».

نماینده حماس در تهران می افزاید:« به هر حال این مانور،‌ بیانگر ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی است و نیز بیانگر ترس این رژیم از وقوع جنگ‌های آینده است. بنابراین بخش عمده این مانور در راستای تقویت جبهه داخلی انجام می‌شود تا اگر جنگی به وقع پیوست، بتوانند جبهه داخلی خود را تقویت کنند. آنها بیم دارند با شروع جنگ تازه‌ای هزاران موشک به سمت آنها شلیک شود». 

نماینده جنبش حماس در تهران، درباره واکنش کشورهای همسایه به مانور رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «به طور قطع سوریه، حزب‌الله و مقاومت فلسطینی این گونه مانورها را جدی تلقی می‌کنند و آماده هستند تا اگر از سوی رژیم صهیونیستی ماجراجویی تازه‌ای شروع شود آنها را با شکست روبه‌رو کنند. به هر حال نیروی مقاومت فلسطینی با تمام توان آماده مقابله با آنها خواهد بود». 

وی با ابراز بی‌اطلاعی از اعلام دولت انتصابی فلسطین مبنی بر برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی، یادآور شد:« معتقدیم که صلح با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان، امکان‌پذیر نیست. اگر چنین شرایطی وجود داشت، باید طی سال‌های گذشته این اتفاق به وقوع می‌پیوست. ممکن است سازش به جای صلح میان آقای عباس و رژیم صهیونیستی انجام شود و آقای عباس در چارچوب یک قرارداد اسلوی دیگر به توافق برسد، که آن را باید سازش تلقی کنیم و صلح نخواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین