کد خبر: ۷۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

پرورش جلبک با مصرف دارویی در منزل

اسپیرولینا فرآورده به دست آمده از جلبک‌ها و دارای خواص درمانی بوده که به تازگی امکان پرورش این جلبک در خانه هم فراهم شده است.
پرورش جلبک با مصرف دارویی در منزل
آفتاب‌‌نیوز :

اسپیرولینا خواص آنتی اکسیدان زیادی دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد.

به گزارش نیواطلس، تا به امروز این محصول در قالب انواع پودر آماده در دسترس بوده، اما یک شرکت انگلیسی امکان پرورش و رشد این جلبک را در منزل به وجود آورده است.

نوع زنده و تازه این جلبک دارای خواص تغذیه‌ای بسیار بیشتری در مقایسه با پودر خشک شده است و این شرکت می‌افزاید که جلبک‌های تازه طعم نامطبوع اسپیرولینای پودری را ندارند و مصرف کنندگان نگران پرورش این جلبک‌ها در استخر‌های آلوده نیز نخواهند بود.

این سیستم متشکل از محفظه قابل شستشو است که روی یک میز نصب می‌شود و ۱۴ قرص حاوی مواد مغذی برای کمک به رشد جلبک‌های مذکور نیز عرضه می‌شود. با قراردادن جلبک‌ها در این محفظه‌ها و افزودن آب به آن‌ها همچنین استفاده تدریجی از قرص‌ها رشد آن‌ها آغاز می‌شود و پس از پنج روز جلبک‌ها آماده مصرف خواهند بود.

اگر کاربر برداشت جلبک‌ها را فرموش کند، حسگر این سیستم تشخیص می‌دهد که تراکم جلبک در آب به حد کافی رسیده است و از طریق یک برنامه تلفن همراه، پیامی را ارسال می‌کند.

سپس یک پمپ هوای یکپارچه، برای خروج جلبک‌ها از محفظه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و عصاره اسپیرولینا را از بقیه آب جدا می‌کند. این کنسانتره یک وعده ۵ گرمی را تشکیل می‌دهد که می‌توان آن را با آب یا غذا مخلوط و سپس استفاده کرد. البته مقداری اسپیرولینا باید کنار گذاشته شود تا برای پرورش مجدد این جلبک به کار گرفته شود. قیمت این محصول ۳۴۰ دلار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین