کد خبر: ۷۳۱۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی از کار درآمد

شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی ۸۲ هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می‌شده است.
هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی از کار درآمد
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در سفر خود به عربستان در مه ۲۰۱۷، هدایای بسیاری از خانواده سلطنتی دریافت کرد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی ۸۲ هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می‌شده است. در آن میان سه پالتو از جنس پوست ببر سفید و پلنگ و یک خنجر با دسته شبیه به عاج جزء هدایای بسیار قیمتی شناخته می‌شد.

با اینکه براساس قوانین آمریکا، در امتلاک داشتن این گونه هدایا مصداق نقض قانون حمایت از گونه‌های جانوری رو به انقراض است، ترامپ این هدایا را برای خود نگه داشت.

در روز آخر حکومت ترامپ، کاخ سفید این کالاها را به اداره خدمات عمومی تحویل داد در حالی که قانونا این‌گونه کالاها باید به اداره ماهی‌ها و زیست‌بوم‌های خشکی آمریکا منتقل شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، این اداره پس از مصادره این کالاها آنها را به آزمایش گذاشته و نتیجه آزمایش برای همه غافلگیرکننده بوده است: هر سه پالتو از پوست مصنوعی بوده و پوست طبیعی نیست.

این گزارش افزوده که معلوم نیست مقامات عربستان از مصنوعی بودن این هدایا اطلاع داشته‌اند یا نه.

در سال ۱۹۶۶ کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مقامات این کشور حق ندارند هدایایی با ارزش بیش از ۴۱۵ دلار را برای خود نگه دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین