کد خبر: ۷۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

دیدار طالبان افغانستان با هیئت آلمانی در دوحه/قطر: از مذاکرات دوحه حمایت می‌کنیم

هیئتی از دولت موقت افغانستان با یک هیئت آلمانی در دوحه دیدار کرد. همزمان وزیر خارجه قطر حمایت کشورش از این مذاکرات را اعلام کرد.
دیدار طالبان افغانستان با هیئت آلمانی در دوحه/قطر: از مذاکرات دوحه حمایت می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

 دوشنبه امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت افغانستان و هیئت همراه او با جاسپر ویک، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و سفیر آلمان در افغانستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اعلام کرد که هیئت آلمانی از تمایل خود برای ادامه ارائه کمک انسانی به افغانستان خبر داده است.

امیرخان متقی گفت: ما از کمک‌های انسانی استقبال و برخورد مثبتی و خوبی با کشورهای دیگر خواهیم داشت. همچنین به حفظ امنیت کارکنان در زمینه انسانی و دیپلمات‌های خارجی پایبند هستیم.

وی در همایشی که مرکز پژوهش‌های نزاع و مسائل انسانی در دوحه آن را برگزار کرد، گفت: هدف دولت تقویت ارتباط با کشورهای عربی است.

وزیر خارجه دولت موقت افغانستان گفت: دیکته کردن خواسته‌ها به افغانستان سودی نداشته است. ما به ساختار سیاسی نیاز داریم که نیازهای کشور را برآورده کند تا به مسئولیت‌های خود در سطح بین المللی عمل کنیم.

وی خواهان پایبندی به توافق دوحه با آمریکایی‌ها شد و گفت: توافق دوحه آغازی برای روابط حسنه است.

امیرخان متقی تأکید کرد که دولت افغانستان خواهان روابط مثبت با اتحادیه اروپا است و نمی‌خواهد اروپا بار سنگین مهاجران افغانی را به دوش بکشد.

وی گفت: هیئت دولت موقت افغانستان خواهان آزاد کردن دارایی‌های افغانستان شده است. هیئت آمریکایی در دوحه تمایل خود را برای کمک به مردم افغانستان نشان داده است.

این دیدارها بعد از دیدارهای اخیر هیئت دولت موقت افغانستان با مسئولان آمریکایی صورت گرفته است.

همچنین محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که هیئت دولت موقت افغانستان امروز(سه شنبه) با نمایندگان اتحادیه اروپا در دوحه دیدار خواهد کرد.

از سوی دیگر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت: ما به تلاش‌هایمان برای مذاکره جهت تحقق امنیت و ثبات در افغانستان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: ایجاد همکاری در آسیا تنها با تحقق امنیت و ثبات در افغانستان ممکن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین