کد خبر: ۷۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

آیا کاهش قیمت طلا و سکه در راه است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با ابرازامیدواری نسبت به اینکه در روزهای آینده شاهد رونق معاملات در بازار طلا و سکه باشیم، گفت: اگر نرخ ارز همانند چند روز گذشته کاهشی باشد طبیعتا قیمت طلا و سکه نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.
آیا کاهش قیمت طلا و سکه در راه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

هوشنگ شیشه بران با تحلیل وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: از هفته گذشته همزمان با تعیین صالح آبادی به سمت ریاست بانک مرکزی و سخنان وی مبنی بر کنترل نرخ ارز، نرخ دلار روندی کاهشی یافت.

وی افزود: از طرفی اونس جهانی طلا امروز ۱۷۵۸ دلار است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته، اما کاهش نرخ دلار باعث شده در چند روز گذشته قیمت طلا و سکه سیر نزولی پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنان معاملات در بازار طلا در رکود به سر می برد و خرید و فروش انجام نمی شود، ابراز امیدواری کرد؛ در روزهای آینده شاهد رونق معاملات در بازار طلا و سکه باشیم.

وی پیش بینی کرد: اگر نرخ ارز همانند چند روز گذشته کاهشی باشد طبیعتا قیمت طلا و سکه نیز با کاهش روبرو خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: طلای دست دوم در برخی موارد خرید و فروش می شود اما این امر از نظر قانونی خلاف و غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نرخ دلار در صرافی ملی نسبت به روز گذشته کاهش یافت و قیمت آن برای فروش ۲۶ هزار و ۶۷۰تومان اعلام شد، گفت: قیمت فروش یورو در صرافی ملی امروز فروش ۳۰ هزار و ۸۱۴ تومان تعیین شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان به قیمت طلا در بازار اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز (سه شنبه-۲۰ مهر ماه) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۰۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم با کاهش ۵۰ هزار تومان ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با کاهش ۲۰ هزار تومانی ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه های گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی همچنین افزود: امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و هر مثقال طلای آب شده در بازار اصفهان با ۳۹ هزار تومان کاهش به ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین