آفتابنیوز :
آفتاب: نماینده سابق مجلس معتقد است اهتمام ویژه دولت به تکمیل خط راهآهن اصفهان – شیراز، موجب کاهش بیکاری در استان فارس خواهد شد.
دکتر کریم زارع که در دوره سوم مجلس نماینده مردم شیراز بوده است با اشاره به تلاشهای خود در کلید خوردن این طرح یادآور شد: «به رقم مخالفت نماینده دولت در مجلس و موافقت یک نفر از هیات رئیسه و رئیس کمیسیون بودجه مجلس، کمیته راهآهن در کمیسیون فرهنگ و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید. این کمیته که از 40 نماینده استانهای آذربایجان شرقی – غربی، برخی نمایندگان کرمان، سیستان و بلوچستان، نمایندگان استان فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد تشکیل شده بود با توجه به توجیه علمی که پول نفت بایستی برای کارهای زیربنایی مصرف شود، از این طرح دفاع کرده و مجموعاً 2350 کیلومتر راهآهن، که بخش اعظم آن را راهآهن شیراز- اصفهان و شیراز-بوشهر تشکیل میداد، تصویب شد».
زارع افزود: «نهایتا کلنگ ساخت راهآهن شیراز-اصفهان توسط جناب آقای هاشمی رئیس جمهور وقت به زمین زده شد اما در دو دوره پنجم و ششم اقدامات عملی انجام نشد و بالاخره در مجلس هفتم با اقدامات اساسیتر راهآهن به شهر اقلید رسید».
وی ابراز امیدواری کرد: «با پیگیری دقیق و مداوم مجلس هشتم و علاقه دولت نهم برای توسعه راهآهن شاهد شروع عملیات از شیراز به طرف اصفهان و اتصال این دو خط راهآهن به خلیج فارس باشیم».
دکتر زارع یادآور شد: «به موازات توسعه راهآهن سریع و سیر در جهان و راهاندازی راهآهن سریع و مسیر تهران- اصفهان، مجلس هشتم بتواند این طرح را از اصفهان به شیراز تصویب کرده و به اجرا درآورد. چرا که این طرح میتواند در صنعت توریسم استان فارس تحولی به سزا به وجود آورد».
وی با اشاره به ارتباط بین تهران و خلیج فارس افزود: «خط آهن تهران- خلیج فارس ما را 400 کیلومتر به دریا نزدیک کرده و ارتباط این دو نقطه را با سرعت و امنیت بیشتری به وجود میآورد. همچنین موجب رشد اقتصادی شده و به امنیت جادهای و نهایتا به تحول بزرگ در خودکفایی میانجامد».
وی در آخر گفت:«آمدن راهآهن به استان فارس صنعت این استان را که در دوازده سال گذشته توسعه شایستهای نیافته تقویت کرده و مشکل بیکاری جوانان را از بین خواهد برد. چرا که با آمدن راهآهن و تشویق سرمایهگذاران داخلی و خارجی گامی مهم برای توسعه صنعتی و ایجاد صنایع تبدیلی و نهایتاً ایجاد اشتغال برداشته شود».