کد خبر: ۷۳۱۸۵۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
اصولگرایان درحال تغییر موضع؛ نباید باب مذاکره را ببندیم

نماینده مخالف مذاکره با آمریکا در دولت روحانی: مذاکره با دشمن هیچ اشکالی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم، درباره مذاکرات اظهار داشت: باید با داده‌های روز مذاکره کنیم و همچنین در راهبرد مذاکراتی کشور یک بازنگری انجام شود.
نماینده مخالف مذاکره با آمریکا در دولت روحانی: مذاکره با دشمن هیچ اشکالی ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون عباسی نماینده مجلس یازدهم درباره اینکه به نظر می‌رسد که نظر مجلس و برخی از اصولگرایان نسبت به برجام در حال تغییر است و از خسارت محض به سمت مذاکره سازنده تغییر کرده است، اظهار داشت: برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم و از این دو عبور نمی‌کنم؛ از طرفی در اثر پافشاری‌های افراد بی‌منطق در کشور، اجازه اجرای برجام به دولت داده شد اما تصویب نشد.

وی افزد: دولت پافشاری می‌کرد و به همین دلیل با ۲۸ شرط قرار شد که برجام را اجرایی کند، آیا ۲۸ شرط را محقق کردند؟ من بعید می‌دانم. ده شرط شورای عالی امنیت ملی ۹ شرط مجلس و ۹ شرط نیز مقام معظم رهبری مطرح کرده بودند و قرار بود با این ۲۸ برجام در کشور ما اجرایی شود آن هم برای اینکه ما به دستگاه اجرایی اجازه دهیم نظری که برای حل مشکلات کشور دارد را اجرایی کند تا بفهمد که امکان‌پذیر نیست.

نماینده مخالف مذاکره با آمریکا در دولت روحانی: مذاکره با دشمن هیچ اشکالی ندارد

عباسی از مذاکرات هسته ای در دولت روحانی انتقاد و مخالف تند برجام بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اما دولت نفهمید که نمی‌شود و باز پافشاری کرد و می‌خواست مسائل منطقه‌ای، موشکی و دفاعی را نیز به برجام گره بزند و برنامه‌های موشکی و منطقه‌ای را به کشور تحمیل کند که جلوی آن گرفته شد.

وی با بیان اینکه دولت پیشین رفت و با اروپا و آمریکا توافق کرد، به نتیجه نرسید و آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، گفت: چه دلیلی داشت ما به تعهداتمان عمل کنیم یعنی تمام دورانی که آن‌ها بدعهدی کردند و به تعهداتشان عمل نکردند رئیس دستگاه اجرایی ما هیچ اقدام قابل ملاحظه‌ای در دوره تصدی خودش بین سال‌های ۹۴ تا ۹۹ که باعث شود آن‌ها تکان بخورند انجام نداد تا اینکه مجلس وارد عمل شد.

عباسی ادامه داد: مجلس که در سال ۹۹ عوض شد یک مصوبه را قانون کرد که دستگاه اجرایی باز می‌خواست در آن اختلال ایجاد کند و آیین‌نامه اجرایی را به تأخیر بیندازد یا بد اجرا کند و زمان بخرد. اما این بار چون برای دستگاه یا کسی که آن را اجرا نکند، مجازات تعیین شده بود تا حدی مصوبه مجلس اجرا شد، قرار شد غنی‌سازی داشته باشیم و همچنین درصد پیشرفت و افزایش اورانیوم فلزی بالا رود. هرچند این اقدام با تاخیر بود اما باعث شد کشور مسیر خودش را درست انتخاب کند.

وی درباره اینکه آیا باید مذاکرات ادامه پیدا کند یا نه، بیان داشت: در هر شرایطی نباید باب مذاکره را ببندیم؛ هیچ اشکالی ندارد که با دشمن مذاکره کنید اما مذاکره از باب منطق حکیمانه؛ باید با اقتدار مذاکره کنیم و باید مطالبی به عنوان اهرم قدرت که در موضع ضعف نباشد، در دستانمان باشد.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: دولت قبلی چیزی به عنوان سایه جنگ درست کرد، در جنگ واقع نشده شکست خورد و معاهده خلع سلاح امضا کرد؛ جنگی واقع نشد اما معاهده خلع سلاح را امضا کرد یعنی دست کشور را از همه جهات بست.

وی درباره اینکه چه تفاوتی بین دولت پیشین و دولت فعلی برای مذاکرات وجود دارد، گفت: حداقل اینکه یک انسجام مدیریتی در کشور وجود دارد؛ نمی‌گویم صد درصد، اما بین سه قوه و رهبری انسجام مدیریتی وجود دارد؛ همین که ما در هر کاری انسجام مدیریت داشته باشیم، موفقیت بیشتر خواهد بود. زمانی که ما انسجام نداشته باشیم، روزنه امیدی است. همین قدر که ما در مواضع خود مقتدر عمل کردیم و توان موشکی را حفظ کردیم و می‌توانیم این ظرفیت‌های نهفته اقتصادی را با پیگیری و اقتصاد مقاومتی آزاد کنیم نشاندهنده همین مساله است. اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، آن‌ها از مواضعشان عدول خواهند کرد.

عباسی با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی برای مذاکرات بگوییم و اینکه مشخص نیست تا ۵ ماه آینده این مذاکرات انجام شود یا خیر، گفت: باید دید طرف مقابل چه مطالباتی دارد اول باید تیم داخل منسجم شود، همه یک حرف بزنند و ببینیم که مطابق مصوبه شورای امنیت ملی مذاکره را باید به دست شورای عالی امنیت ملی بسپاریم یا به وزارت خارجه.

وی با تاکید بر اینکه همچنین باید در راهبرد کشور نیز یک بازنگری شود، گفت: این نیاز است چراکه باید با داده‌های روز مذاکره کنیم؛ اما مطمئناً باید مبانی نظریه ما مبتنی بر مقاومت باشد؛ تنش‌زدایی نتیجه نداد باید پیرو تهدیدزدایی باشیم و از نظریه مقاومت پیروی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
2
27
آقای عباسی چه اتفاقی افتاده که حالا تغییر نظر دادین؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
46
2
مذاکره عزتمند متفاوت از مذاکره ذلت بار ظریف است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
3
41
خدا ازشون نگذره با چوب لای چرخ دولت دوحانی گذاشتن و اذیت و فشار برجام را بهم زدن الانم درایت براب مذاکرخ نداره و فشارش رو ملت بیچاره ایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
4
34
باب مذاکره مستقیم با آمریکا را همین حضرات مخالف مذاکره باز خواهند کرد! آینده زیاد دور نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
38
3
دقیقا درست گفته ...سایت آفتاب نماینده اسرائیل در ایران است و مدام با تیترهای غلط انداز مخالفان غرب گدایی را ترور می کند.
تیتک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
22
0
آخه مذاکره تو دولت روحانی خیلی فرق داره با مذاکره در دولت رئیسی! یکیشون با ذلت یکی با عزت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
24
هر کاری این جماعت بکنند عین حق است حتی فروش کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
1
10
لطفا یک رنگ باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین