کد خبر: ۷۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچستریونایتد - رم؛ احتیاط و خوش‌بینی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: درست است که به قول «سر الکس فرگوسن»، یک پای منچستر یونایتد در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است ولی او تأکید دارد که تیمش باید در بازی برگشت مقابل رم در اولدترافورد زحمت فراوانی بکشد.

زمان علیه رم
پیروزی دو بر صفر منچستر یونایتد در ورزشگاه المپیک رم، آن‌ها را به نزدیکی نیمه‌نهایی رسانده است. با این حال فرگوسن می‌گوید که هیچ چیزی را نباید تضمین شده دانست: «یک پایمان در نیمه‌نهایی است، اما اول از همه یادمان باشد که نباید کاری احمقانه کنیم. زمان برای رم به سرعت سپری می‌شود و آن‌ها هم باید حتماً کاری کنند؛ این شاید به نفع ما هم باشد چون به نظر من در ضد حملات خیلی کار می‌کنیم.»

خوش‌بینی 
«لوچیانو اسپالتی»، همتای فرگوسن روی نیمکت رم هم این را به خوبی می‌داند. منچستر یونایتد در تمامی بازی‌های لیگ قهرمانان گل زده است و اسپالتی می‌داند که نباید جلوی این تیم، ذره‌ای احتیاط را رها کرد: «در یک ساعت اول باید طوری بازی کنیم که انگار بازی رفت اتفاق نیفتاده است و نباید به این فکر کنیم که دو بر صفر عقبیم. اگر از همان ابتدای بازی بی‌محابا دست به حمله بزنیم، قدرت حمله منچستر یونایتد کار ما را یکسره خواهد کرد.» 

رم در دو بازی گذشته خود در دوازده ماه اخیر در این ورزشگاه شکست خورده است، اما اسپالتی خوش‌بین است: «همیشه در اول بازی باور دارم که بازیکنانم می‌توانند هر نتیجه‌ای را عوض کنند. بازیکنانم را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که آماده هستند دست به هر کاری بزنند، چیزی که در بازی یکشنبه (برد خانگی سه بر دو مقابل جنوا) هم نشان دادند.»

امید به فردیناند
رمی‌ها اخبار مربوط به آمادگی «ریو فردیناند» را با دقت دنبال خواهند کرد. او در بازی یکشنبه مقابل میدلزبورو از ناحیه پای چپ دچار آسیب دیدگی شد. در غیاب «نمانیا ویدیچ»، فرگوسن امیدوار است که فردیناند به این بازی برسد. البته پای او شکستگی ندارد و این خبر خوبی برای منچستر است. فرگوسن می‌گوید: «امیدواریم که بتوانیم او را به بازی برسانیم.» «گری نویل» و «میکاییل سیلوستره» هم بعد از 13 و 7 ماه غیبت به دلیل مصدومیت احتمالا در این بازی به میدان بروند. «پال اسکولز» هم صدمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را جشن خواهد گرفت.

هیچ چیز محال نیست
سر الکس فرگوسن می‌گوید که تیمش احتمالاً با یک یا دو تغییر به میدان می‌رود. او می‌گوید که کنار گذاشتن «کریستیانو رونالدو» کاری سخت است. رونالدو در رم گل زد و در یازده بازی اخیرش در لیگ قهرمانان در ده تای آن‌ها گل زده است. 

اسپالتی با حضور رونالدو احتمالاً تصمیم خواهد گرفت که «مکس تونتو» را به جای «آمانتینو مانسینی» در پست هافبک چپ به بازی بگیرد. تونتو دفاعی‌تر از مانسینی بازی می‌کند. «فرانچسکو توتی» هم‌چنان غایب است اما «ژوان» و «سیمونه پروتا» بازگشته‌اند. 

البته در فوتبال هیچ چیزی محال نیست، ولی بازگشت رم و صعود این تیم حیرت‌انگیز خواهد بود. یونایتد سه سال است در رقابت‌های اروپایی در خانه شکست نخورده است و رمی‌ها در ده بازی اخیر خود در خانه تیم‌های انگلیسی فقط یک بار پیروز شده‌اند. ضمن آن که رم باید حداقل دو گل بزند و مهاجمان یونایتد را هم ناکام بگذارد که امری است گزاف.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین