کد خبر: ۷۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

وفاداری با دلار ۲۷ هزار تومانی؟

«در ابتدای فصل جاری هم روزبه چشمی به استقلال بازگشت. او فصل گذشته را در ام‌صلال قطر توپ زد و هنگام بازگشتنش به تیم، هیچ هواداری نسبت به این موضوع اعتراض نکرد. تردیدی نداشته باشید که فرشید اسماعیلی هم یکی، دو فصل دیگر به جمع آبی‌پوشان برمی‌گردد؛ چنان‌که شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در آینده‌ای نه چندان دور سرخپوش خواهند شد. وفاداری با دلار ۲۷ هزار تومانی؟ انگار همه قبول کرده‌اند چنین چیزی ناممکن است.»
وفاداری با دلار ۲۷ هزار تومانی؟
آفتاب‌‌نیوز :

«روزگاری نه‌چندان دور هر بازیکنی که از پرسپولیس و استقلال راهی لیگ‌های حاشیه خلیج‌ فارس می‌شد، مورد نکوهش بخش زیادی از هواداران قرار می‌گرفت. چنین بازیکنی در حقیقت خودش را وارد دو قطبی «وفاداری - پول» کرده بود و البته که برگزیدن دومی از سوی او تبعات بسیار سنگینی برایش به همراه داشت. مثال هم تا دلتان بخواهد زیاد داریم؛ از فرهاد مجیدی که هنوز بابت ترک استقلال در لیگ یازدهم و حضور ناگهانی‌اش در لیگ قطر از سوی گروهی از هواداران متعصب شماتت می‌شود تا پرسپولیسی‌هایی همچون مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده. این داستان البته صرفا منحصر به فوتبال ایران نیست. دست بر قضا یکی از حادترین نمونه‌هایش را همین اواخر در جریان بازی ایتالیا و اسپانیا دیدیم. این مسابقه در ورزشگاه خانگی میلان یعنی سن‌سیرو برگزار می‌شد و این فرصت خوبی بود تا هواداران، از جان لوئیجی دوناروما، دروازه‌بان پیشین این تیم انتقام بگیرند. دوناروما در ابتدای فصل جدید به دوران حضورش در میلان پایان داد و راهی باشگاه متمول پاری‌سن‌ژرمن شد. هواداران هم این انتخاب را نشانه پول‌پرستی او دانستند و در یک مسابقه ملی، گلر سابق‌شان را «هو» کردند. این رفتار که در شکست ایتالیا بی‌تاثیر نبود، بازتاب‌های زیادی داشت و خیلی‌ها دخیل‌کردن این جدل در یک بازی ملی را تقبیح کردند.

با این همه انگار داستان در ایران رفته‌رفته در حال تغییر است. حالا دیگر هواداران خیلی نسبت به نفراتی که جدا می‌شوند و می‌روند سخت نمی‌گیرند. تنها کافی است برخورد طرفداران پرسپولیس با حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی در تیم‌های عربی را مثلا با واکنش آنها به جدایی رامین رضاییان، مهدی طارمی، سروش رفیعی یا شجاع خلیل‌زاده مقایسه کنید. انگار هرچه جلوتر می‌رویم، عکس‌العمل‌ها ملایم‌تر می‌شود. این اواخر که حتی گروهی از هواداران برای بازیکنان ایرانی عازم لیگ‌های عربی آرزوی موفقیت هم می‌کنند! بی‌گمان عامل «اقتصاد» در تغییر تدریجی این رویکرد تاثیر بسیار زیادی داشته است. بالاخره هواداران هم در همین جامعه زندگی می‌کنند و با همین شرایط مواجه هستند. آنها می‌فهمند که یک بازیکن ایرانی هر چقدر هم پول بگیرد، باز به اندازه یک قرارداد دلاری ساده در قطر، امارات یا ترکیه نیست. وقتی بازیکنان ما حتی راهی لیگ‌های آذربایجان، هند و بنگلادش می‌شوند، دیگر تکلیف قطر و امارات روشن است.

در ابتدای فصل جاری هم روزبه چشمی به استقلال بازگشت. او فصل گذشته را در ام‌صلال قطر توپ زد و هنگام بازگشتنش به تیم، هیچ هواداری نسبت به این موضوع اعتراض نکرد. تردیدی نداشته باشید که فرشید اسماعیلی هم یکی، دو فصل دیگر به جمع آبی‌پوشان برمی‌گردد؛ چنان‌که شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در آینده‌ای نه چندان دور سرخپوش خواهند شد. وفاداری با دلار ۲۷ هزار تومانی؟ انگار همه قبول کرده‌اند چنین چیزی ناممکن است!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین