کد خبر: ۷۳۲۲۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

ضرغامی: یک نقطه برجسته تاریخ، اقدامات کوروش است/ پاسارگاد نماد مدنیت و هویت پدران ماست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاسارگاد را نماد مدنیت دانست و گفت: پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کورش است، صرف نظر از اینکه اینجا دفن شده یا نشده باشد، مهم احترام به شخصیتی‌ست که تعلق به ایرانیان دارد.
ضرغامی: یک نقطه برجسته تاریخ، اقدامات کوروش است/ پاسارگاد نماد مدنیت و هویت پدران ماست
آفتاب‌‌نیوز :

سید عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه ۲۲ مهر در حاشیه بازدید از میراث جهانی پاسارگاد گفت: منطقه گردشگری پاسارگاد از موضوعاتی است که در سفر ریاست‌جمهوری به فارس مورد توجه است و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، ضرغامی ادامه داد: عمده اعتبارات را به زیرساخت‌ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، اختصاص می‌دهیم.  پاسارگاد یک موقعیت بین‌المللی منحصربه‌فرد است، اگر نگوییم جایگاه ویژه‌ای دارد یک نشان از تمدن مدنی و بشری است.

او خاطرنشان کرد: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف‌نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

وزیر میراث تأکید کرد: در تحقیقاتی که انجام دادم شخصیت اسکندر در هالیوود نمی‌تواند ذی‌القرنین باشد، کوروش شاید اولین کسی است که تلاش کرد از نظر قدمت تاریخی اقوام و قبیله‌ها را به وحدت برساند.

او گفت: تاریخ ایرانیان قدمت ۷ هزارساله و بیشتر دارد، یک نقطه برجسته تاریخ اقدامات کوروش است، مدنیت پاسارگاد که هویت پدران ماست ارزشمند است.

ضرغامی اضافه کرد: آثار باقی‌مانده نشانه‌های رفتار و عبرت مردم است البته دشمنان با بهانه‌هایی می‌خواهند دوقطبی راه بیندازند باید وحدت را مورد توجه قرار دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قطعی تخصیص داده‌شده و در جاهای دیگر اعتبارات دیگری را نیز تخصیص خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
1
14
شما و رئیستان دو قطبی راه می اندازید و هنگامی که مردم را در قطب مخالفتون می بینید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
2
16
احسن به نگرش آقای ضرغامی.انسان منطقی وباسوادبادشمنش هم بااحترام برخوردمی کند.هیچکس به ناحق بدست کوروش کشته نشده پس افرادخودشان راباایشان مقایسه نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
4
19
اما رئیس‌ات چیزای دیگه‌ای راجع به کوروش و دوران هخامنشی گفت.
اسلامی ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
33
4
زنده باد رییسی که گفت کورش ظالم بوده و حرف حق را زده. احسنت به این جسارتت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین