کد خبر: ۷۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۰
تغییر وزرای کشور و اقتصاد قطعی است

الهام سخنان خود را تکذیب کرد

تا روز یکشنبه از این تغییرات اطلاعی نداشتم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی‌که رسانه های خبری، خبر از آن داده‌بودند که سخنگوی دولت در آغازین نشست خبری خود در سال جدید، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره صحت وسقم تداوم تغییرات در کابینه سخن از هرگونه تغییر در کابینه را دروغ 13 دانسته است، تنها به فاصله اندکی پس ازاین سخنان، رسانه‌های غیررسمی وابسته به دولت، اخباری کاملا در تناقض با اظهارات سخنگوی دولت منتشرکردند و حتی زمان تغییرات مورد نظر در کابینه را نیز تخمین زدند.

در میان اظهارات متناقض مقامات دولتی، به یکباره وبلاگ شخصی محمود احمدی‌نژاد پس از یکماه سکوت به‌روز شد و محمود احمد‌ی‌نژاد ضمن تایید خبر تغییرات کابینه، این اقدام را در مسیر نوآوری خواند.

پس از آن نیز مجتبی ثمره‌هاشمی، مشاور ارشد رییس‌جمهور این حلقه را تکمیل کرد و با اعلام خبر تغییرات کابینه تا سه، چهار روز آینده، یکبار دیگر ناهماهنگی‌های گذشته سخنگو را با دیگر بخش‌های دولت در موضوعات مختلف همچون طرح ارتقای امنیت اجتماعی برایمان تداعی کرد،‌ برخی پای‌بندی‌ها به سنت موهوم و غلط دروغ 13 را برملا ساخت و این سوال را مطرح کرد که چگونه است که تغییراتی با این وسعت که قرار است با این سرعت صورت گیرد و مسلما تکلیف آنها از مدت‌ها پیش مشخص شده است، از گوش‌های سخنگوی دولت دور و مغفول مانده است؟


در همین حال، غلامحسین الهام سخنگوی دولت، درگفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به این سؤال که «در حالی که روز شنبه گذشته شما در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در سال جدید، تغییرات در کابینه را رد کردید و اکثر رسانه‌ها به نقل از شما خبر تغییرات گسترده در کابینه را دروغ 13 خواندند، آقای رئیس‌جمهور دیروز در مطلبی که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد این تغییرات را "یک سیاست از قبل اعلام شده" که "ادامه خواهد داشت"‌عنوان کرد و پس از سخنان روز شنبه شما، در همان روز نیز وزیر اقتصاد تلویحاً تغییر خود را تایید کرد آیا این دوگانگی که باعث ادامه گمانه‌زنی‌ها شده است نشان دهنده وجود تعارض در اطلاع‌رسانی دولت نیست»؟ گفت: « بنده اصلاً در‌ آن مصاحبه واژه دروغ سیزده را بکار نبردم».

الهام در توضیح این مطلب به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفته‌است: «بر اساس متن پیاد شده از نوار که در دسترس خبرنگاران هم هست گفتم؛ "خاصیت تعطیلی طولانی مدت رسانه‌ها در این تعطیلات پیدا کردن سوژه‌های لابد داغ بعد از تعطیلات است و رسانه‌ها همه نیاز به استراحت خوبی داشتند، ولی بالاخره سکوت طولانی مدت منجر به سوژه‌یابی مناسب هم می‌گردد به خصوص سیزدهم که تعطیل بود و بالاخره باید سناریوی سیزدهی روز هفدهم منتشر شود، من هم تعجب کردم از فضای پوشش رسانه‌ای این خبر در آغاز کار دولت در سال جدید"».

الهام ادامه داد: «[در این هنگام] یکی از خبرنگاران در میان حرف من پرید و بلند گفت: "دروغ سیزده بود" و در خبر برخی از این کلمه‌ را به نقل از من گفتند. بنده تا روز یکشنبه از این تغییرات اطلاعی نداشتم هر چند خبر احتمال تغییرات در برخی سایت‌ها از روز پنج‌شنبه منتشر شده بود، ولی در جلسه طولانی روز پنجشنبه هیئت دولت و استانداران که از صبح تا بعد از ظهر ادامه داشت، همه آقایانی که در مورد آنها شایعه مطرح بود به طور فعال حضور داشتند و حتی آقای دانش‌جعفری در آن جلسه ضمن ارائه گزارشی از سرمایه‌گذاری در کشور، برنامه‌های وزارت اقتصاد را برای هماهنگی و کمک به استان‌ها جهت جذب بیشتر سرمایه‌گذاری تشریح کرد که به این موضوع در مصاحبه هم اشاره کردم».

الهام سپس در توجیه عدم اطلاع خود به عنوان سخنگوی دولت، ازتصمیم‌گیریهای کلان احمدی‌نژاد گفت: « صبح روز شنبه تلاش کردم آقای رئیس‌جمهور را به روال سایر روزها که نشست خبری دارم و قبل از مصاحبه در ملاقات کوتاه خدمت ایشان می‌رسم ،‌ملاقات کنم که ایشان شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت را در برنامه داشت و ملاقات و گفتگوی تلفنی هم میسر نشد به هر صورت تغییرات تا زمان مصاحبه اینجانب قطعی نشده بود».

الهام بدون اشاره به چرایی مخفی ماندن چنین تصمیمات مهمی، از سخنگوی دولت، که در میان افکارعمومی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهورشناخته می‌شود، به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، گفت: «اما آنچه اکنون قطعی است اراده تغییر در دو وزارتخانه است که آقای رئیس‌جمهور روز یکشنبه به من گفت که با دو تن از همکاران خود در دولت شخصاً صحبت کرده و نظر خود را به آنان در میان گذاشته‌ است و از آنان خواسته‌ است در جای دیگری به دولت کمک کنند».
الهام همچنین به این موضوع اشاره‌ای نکرده‌است، که چه منابع خبری نزدیک‌تری، ازسخنگوی دولت، به احمدی‌نژاد وجود دارند که خبرهای محرمانه‌ای را که حتی سخنگوی دولت از آنها اطلاعی ندارد، در اختیاربرخی رسانه‌ها قرار می‌دهند.

الهام در پاسخ به این سوال که این وزراء چه کسانی هستند، گفت: «در وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و کشور جابجایی انجام خواهد شد و ان‌شاءالله از خدمات این همکاران عزیز دولت در جای دیگر استفاده می شود».

سخنگوی دولت همچنین درمورد جانشینان احتمالی دانش جعفری و پورمحمدی نیزگفت: «این از اختیارات رئیس‌جمهور است که تا زمان معرفی وزیر جدید به مجلس، سرپرست ‌تعیین کند. من هم نمی‌دانم چه کسی معرفی می‌شود کمی صبر کنید رسماً اعلام می‌شود چرا گمانه‌زنی کنیم»؟

الهام همچنین در پاسخ به این سوال که "آیا وزیران پیشنهادی جدید به مجلس هشتم معرفی می‌شوند؟" نیزگفته‌است: «بهتر است صبر کنیم به هر حال قانون اساسی سه ماه اداره وزارتخانه‌ها را با سرپرست ممکن می‌داند».

الهام در پایان با بیان اینکه بیان احتمال تغییرات و گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها ،‌عوارض دارد اما تغییرات لزوماً نه، گفت: «مسئولیت‌ها فرصت خدمتگزاری است که از لحظه لحظه آن باید استفاده کرد، خدمت اصالت دارد بقیه امور ابزار است و همه مجموعه دولت در کارها و خدمت همین نگاه را دارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۲
0
0
اين سخنگوي دولت را بايد نمونه اعلام كنند !! هميشه اخبار دولت را ايشان درست و به موقع اعلام كرده اند . دستشان درد نكند
البته من خودم از تلوزيون و از زبان ايشان شنيدم كه واژه دروغ سيزده را بكار بردند .... چرا حاشا ؟ !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۲
0
0
وقتي سخنگوي دولت همزمان عضو شوراي نگهبان - رپيس مبارزه با قاچاق - وزير دادگستري - سخنگوي دولت و غيره وغيره باشد خوب مسلم است كه نميتواند به همه اينها رسيدگي كند. پس مرحبا به نمايندگان مجلس كه توانستند اقلاْ طرحشان را تصويب كنند هرچند كه به تاپيد آن توسط شوراي نگهبان كه خود اقاي الهام نيز يكي از آنهاست نبايد اميدي داشت!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین