کد خبر: ۷۳۲۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

رویارویی ناو روسی و ناوشکن آمریکایی / مسکو کاردار واشنگتن را احضار کرد

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد یک ناو جنگی این کشور، ناوشکن آمریکایی را از مجاورت مرزهای خود در دریای ژاپن بیرون رانده است.
رویارویی ناو روسی و ناوشکن آمریکایی / مسکو کاردار واشنگتن را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه گفت، یک ناوشکن روسی با حرکت در فاصله نزدیک از ناوشکن آمریکایی آن را از محدوده نزدیک به آب‌های سرزمینی روسیه دور کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پی این حادثه کاردار نظامی آمریکا را احضار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است، مانور ناوشکن روسی در نزدیکی ناوشکن آمریکایی پس از آن انجام گرفت که این کشتی جنگی آمریکایی به اخطارهای نیروی دریایی روسیه برای خروج از خلیج «پتر کبیر» توجه نکرد.

وزارت دفاع روسیه این ناو آمریکایی را به تلاش برای عبور از مرزهای آبی روسیه متهم کرد و این اقدام را نقض روشن قوانین بین‌المللی در زمینه اجتناب از تقابل کشتی‌ها توصیف کرد.

این رویارویی در حالی رخ داده که رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن با حضور کشتی‌های جنگی دو کشور روز پنجشنبه کلید خورده است.

روزنامه «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نوشت، این رزمایش نه‌تنها سطح بالای اعتماد راهبردی دو طرف را به نمایش می‌گذارد، بلکه در بحبوحه تلاش غرب برای ایجاد اتحادهایی همچون «پیمان چهارگانه» و توافق همکاری استرالیا، آمریکا و انگلیس، توان مقابله مشترک پکن و مسکو با تهدیدات امنیتی دریایی و محافظت از صلح و ثبات منطقه را تقویت می‌کند.

آمریکا در تلاش برای ارعاب چین به دفعات با کشورهای منطقه مبادرت به برگزاری رزمایش کرده و با ادعای ایجاد امنیت در تردد دریایی، حضور غیر قانونی در این منطقه دارد.

علاوه بر این، روسای دولت آمریکا، انگلیس و استرالیا ماه گذشته قرارداد همکاری ساخت زیردریایی اتمی را امضا کردند که از دید چین و روسیه تهدیدی برای صلح و ثبات در حوزه اقیانوس هند-آرام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین