کد خبر: ۷۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

سازمان اوج: با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سپاه کار را شروع کردیم

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: سال ۱۳۹۹، هجده میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریال‌ها به پلتفرم‌ها و فروش فیلم‌ها به کشور‌های دیگر است؛ ازجمله سریال آقازاده و فیلم به وقت شام که حدود ۱۰۰ هزار دلار به کره جنوبی فروخته شد.
سازمان اوج: با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سپاه کار را شروع کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج صبح امروز با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در نشست خبری خود با رسانه‌ها ابتدا از خبرنگاران به خاطر همراهی ۱۰ ساله شان تقدیر کرد و گفت: از فرماندهان عالی و در رأس همه رهبر انقلاب که همواره ما را دلگرم کردند تشکر کنم که به ما جوانان اعتماد کردند.

وی اضافه کرد: سازمان اوج سال ۹۰ بعد از دوسال طراحی و تاسیس شد و تمام عملکرد و خروجی دستگاه‌های فرهنگی کشور را بررسی کردیم و به مجموعه‌ای رسیدیم که الان مشاهده می‌کنید. برای اولین بار می‌گویم هیچ کدام از بچه‌های اوج عضو رسمی جایی نیستند و قراردادی همکاری دارند. اوج چند ویژگی دارد؛ ستاد کم عده و چابک دارد. شباهتی به سازمان‌های فرهنگی مثل رسانه ملی ندارد که حجم پرداختی‌هایشان نسبت به نیروی انسانی بیشتر از تولیدات است و جای نفس کشیدن و تولید و محتوای درست نمی‌گذارد.

در ستاد اوج با جمعیتی ۱۲۰ نفره سعی کردیم کوچک و چابک عمل کنیم. هر سال سعی می‌کنیم این نیرو‌ها را حفظ کنیم و جلوی فربه شدن را گرفتیم. برای اوج هیچ وقت تجهیزات تهیه نکردیم و هرآنچه درآمدزایی داشتیم را در جهت تولیدات گذاشتیم. ما با پانصد میلیون کمک اهدایی سپاه پاسداران در سال نود کار خود را شروع کردیم.

وی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹، هجده میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریال‌ها به پلتفرم‌ها و فروش فیلم‌ها به کشور‌های دیگر است؛ ازجمله سریال آقازاده و فیلم به وقت شام که حدود ۱۰۰ هزار دلار به کره جنوبی فروخته شد.

محمدحسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال آسیب‌شناسی و یافتن خطا‌های نهاد‌های فرهنگی بودیم که تکرار نشود؛ یکی از این خطا‌ها ورود بی‌محابای نهاد‌های فرهنگی به فعالیت‌های اقتصادی است که این برای ما خط قرمز است. مطلقا وارد نشدیم و وارد نخواهیم شد. آسیب دوم ورود به ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌های انتخاباتی ریاست جمهوری است. این را خیلی مراقبت کردیم که به هیچ عنوان وارد نشویم. له یا علیه هیچ نامزدی وارد نشدیم. بخشی از هویت اوج، وابسته به دیده‌بانی و مطالبه‌گری است.

ما در فیلم بادیگارد دیالوگی داشتیم که تذکر می‌داد که بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود و در آن فیلم در سال ۹۴ گفته شد که باید بین شخص و شخصیت نظام تفاوت قائل شد. این سال‌ها قبل از اعتراضات سال ۹۶ و ۹۸ بود.

وی ادامه داد: اوج یک نهاد مطالبه گر است و فیلم خروج هم بر همین مبنا ساخته شد؛ که البته به خاطر کرونا فقط اکران آنلاین شد. زمانی که داعش به نزدیک مرز‌های ما رسیده بود و برای بسیاری از مسئولان دغدغه نبود ما به سفارش شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی وارد این فضا شدیم و پایتخت پنج، به وقت شام و حدود دویست مستند درباره داعش و خطرات آن ساختیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین