کد خبر: ۷۳۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

عادت‌هایی که باعث می‌شود کارتان به طلاق بکشد

به گفته مشاوران و روان‌شناسان از نظر بسیاری از زوجین رفتارهایی عادی به حساب می‌آیند اما عامل بسیاری از اختلافات و سردی‌های زندگی مشترک هستند.
عادت‌هایی که باعث می‌شود کارتان به طلاق بکشد
آفتاب‌‌نیوز :

گاهی وقت ها از زوجین می‌شنویم که نمی‌دانم در زندگی چه اشتباهی مرتکب شدم که زندگی‌ام سرد شده یا کار به جدایی کشیده است. در واقع هر زندگی وقتی به صورت نرمال آغاز بشود اما بعد از مدتی به سردی، اختلاف، دعوا یا جدایی کشیده بشود یعنی کاری نادرست از زوجین در طول زندگی مشترک سر زده است. مهم نیست که کدام یک از افراد بیشتر در مسیر اختلاف در زندگی مقصر هستند، مهم این است که گاهی آنقدر رفتارهای خود را بدیهی و بدون ضرر تصور می‌کنیم که امکان نمی‌دهیم سوءرفتار ما زندگی مشترک را به چالش کشیده باشد.

در این مطلب شش رفتار جمع‌آوری شده است که به گفته مشاوران و روان‌شناسان از نظر بسیاری از زوجین رفتارهای عادی به حساب می‌آیند اما عامل بسیاری از اختلافات و سردی‌های زندگی مشترک هستند.

به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهید

معمولا به خانمها توصیه می‌شود که باید در خانه آراسته و مرتب باشند. اما در این موضوع تفاوتی بین زن و مرد نیست. پوشیدن لباس مرتب و تمیز، رسیدگی به آراستگی مو و بهداشت و نظافت شخصی از کارهایی است که زن و مرد باید به آن اهتمام داشته باشند. برخی از زوجین با گذشت چندسال از زندگی مشترک این عادات را فراموش می‌کنند، در حالی که مهم است همیشه حد معقولی از اهمیت به ظاهر و آراستگی ظاهری را حفظ کنیم. در این بین شناخت سلیقه طرف مقابل هم اهمیت دارد.

مقایسه می‌کنید

این گفته که « ببین شوهر فلانی چقدر براش خرج می‌کنه» یا « ببین زن فلانی چقدر کدبانوست» گفته‌هایی است که ممکن است یک بار آن را به زبان بیاورید اما هیچوقت از ذهن همسرتان بیرون نمی‌رود. مقایسه کردن اگر به صورت یک کار مداوم در رابطه بین زن و شوهر دربیاید، نه تنها دیگر تاثیری بر تغییر رفتار همسر نخواهد داشت، بلکه باعث فاصله و سردی هم خواهد شد. چون همسر شما تصور می‌کند که دلخواه شما نیست.

اگر موضوعی هست که دوست دارید همسرتان آن را در قبال شما انجام بدهد، در موقعیتی مناسب، با مهربانی و با درنظر گرفتن حساسیت‌های شخصیتی همسر، درباره آن خواسته با او صحبت کنید و فرصت بدهید تا نتیجه صحبت خود را ببینید.

به خانواده‌های یکدیگر احترام نمی‌گذارید

این جمله را زیاد شنیده‌اید که ازدواج فقط پیوند دو نفر نیست، بلکه پیوند دو خانواده است. به اندازه‌ای که این جمله را شنیده‌اید باید آن را هم جدی بگیرید. در هر زندگی مشترک ممکن است اتفاقاتی از طرف خانواده همسر بیفتد که از نظر زن یا مرد نادرست است. در این مواقع اولین قدم نگه داشتن احترام خانواده همسر است. هرگز به وابستگان همسر خود توهین نکنید، آنها را قضاوت نکنید و سعی در قطع ارتباط با آنان نداشته باشید.

مشکلات خود را با آنها را از طریق صحبت با همسر حل کنید و همیشه آنطور که دوست دارید به وابستگان شما احترام گذاشته بشود، به وابستگان همسر خود هم احترام بگذارید.

عاشقانه و رمانتیک نیستید

این گله بسیاری از زنان است که از مردان خود جمله عاشقانه نمی‌شوند و دفاعیه اکثر مردان هم این است که ما با تلاش برای زندگی مشترک نشان می‌دهیم که همسر خود را دوست داریم.

اما زن و مرد باید بدانند که هیچ تلاش و هیچ رفتار فیزیکی جای جملات عاشقانه را در قلب همسر نمی‌گیرد. زن یا مردی که شبانه‌روز برای ارتقاء و حفاظت از زندگی خود در حال تلاش است، مسلما گفتن جملات عاشقانه، یا خرید هرچندوقت یک بار یک شاخه گل یا کادوی کوچک برای او سخت‌تر از تلاش فیزیکی نیست.

برای هم وقت نمی‌گذارید

در ادامه نگفتن جملات عاشقانه به یکدیگر، اوضاع وقتی بدتر می‌شود که همسرتان تصور کند یا بییند که برای او وقتی نمی‌گذارید. مردی که اوقات بیکاری خود در خانه را به بازی با تلفن همراه یا بیرون رفتن با دوستانش یا پیگیری کارهای خارج از خانه می‌گذارند و زنی که صحبت پای تلفن و انجام پی در پی کارهای خانه یا مسائل شغلی‌اش را به همنشینی با همسرش ترجیح می‌دهد، در حال فرستادن این پیام به اوست که من کارهای مهمتری دارم و تو در اولویت من نیستی. بگویید که وقتی در اولویت همسر خود نیستیم چرا باید زندگی گرم و شادی داشته باشیم؟

تفریح دونفره ندارید

این موضوع به خصوص بعد از تولد فرزند یا فرزندان بین زوجین کمرنگ می‌شود. خوب است هرازگاهی بچه‌ها را حتی برای ساعاتی کوتاه به شخصی مطمئن بسپارید و به پارک، رستوران یا حتی یک پیاده‌روی دونفره بروید. در این دونفره‌ها هم بسیاری از حرفها و مشکلات بازگو نشده مطرح می‌شود، هم خاطرات روزهای اولیه وصال مرور می‌شود و هم می‌شود درباره آینده، برنامه‌ها، دغدغه‌ها و ذهنیت همسرتان از مسائل مختلف با هم صحبت کنید. هرکدام از اینها تاثیراتی شگرفی در استحکام و شادسازی یک زندگی مشترک دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین