کد خبر: ۷۳۲۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

خبر مهم رئیس بورس برای سهامداران

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
خبر مهم رئیس بورس برای سهامداران
آفتاب‌‌نیوز :

مجید عشقی درباره راهبرد‌ها و برنامه‌های کلان بازار سرمایه در دوره مدیریتی جدید به سنا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، محور‌های اصلی راه حل مشکلات اقتصادی کشور را درون‌زایی اقتصاد، مولد و دانش بنیان شدن، مردمی کردن و کاهش تصدی دولت و نهایتا برون‌گرایی با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور اعلام فرموده اند، سازمان بورس و اوراق‌بهادار در دوره جدید تلاش می‌کند با این جهت‌گیری و در نظر قرار دادن اهداف کلان خود شامل حمایت از سرمایه‌گذاران، ایجاد بازار شفاف، کارا و منصفانه و کاهش ریسک فراگیر، سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تنظیم، اجرا و رصد کند.

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: راهبرد‌ها و رئوس برنامه‌های هیات مدیره جدید سازمان در جلسه شورای عالی بورس مطرح و مقرر شد برنامه تفصیلی مزبور در اولین فرصت تهیه و برای طرح در جلسات شورای عالی بورس ارائه شود.

عشقی با اشاره به ۷ راهبرد اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره جدید مدیریت، اعلام کرد: نخستین راهبرد، توجه به مکانیزم‌های مدرن به منظور افزایش نظارت عامه بر فعالیت ناشران است. دومین راهبرد، توسعه ابزار‌های نظارتی به شکل پیش‌گیرانه و متناسب با توسعه بازار خواهد بود.

به گفته رییس جدی سازمان بورس، راهبرد سوم، اصلاح قوانین و مقررات به سمت افزایش عدالت و پاسخگویی در کل بازار است و تقویت اکوسیستم تامین مالی در سطح متوسط و خرد از طریق ابزار‌های نوین به عنوان چهارمین راهبرد دنبال خواهد شد.

وی اعلام کرد: تسهیل‌گری و توسعه زیرساخت‌های جذب و مدیریت سرمایه خارجی در بازار در کنار بازمهندسی ساز و کار رسانه‌ای و نشر اطلاعات در بازار و تقویت نظارت بر آن، راهبرد‌های پنجم و ششم مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره جدید است.

به گفته عشقی، آخرین راهبرد مدیریت جدید، بازمهندسی نسل نوین زیرساخت‌های فنی با هدف افزایش امنیت، پایداری و سهولت دسترسی خواهد بود.

وی همچنین در تشریح رئوس برنامه‌های هیات مدیره جدید سازمان بورس توضیح داد: بر مبنای راهبرد‌های اشاره شده در بالا که با در نظر گرفتن اهم چالش‌های بازار سرمایه تدوین شده‌اند، برنامه‌هایی در سه محور در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رییس سازمان بورس، نخستین محور رئوس برنامه‌های هیات مدیره جدید، تمرکز بر ماموریت و رسالت اصلی سازمان مبنی بر توسعه بازار سرمایه است. او تاکید کرد: این برنامه محوری با تکیه بر مواردی، چون افزایش سهم تامین مالی بخش تولید و توسعه بنگاه‌ها از بستر بازار سرمایه؛ تنوع‌بخشی و تعمیق بازار سرمایه (در ابعاد بازار، ابزار و نهاد)؛ افزایش شفافیت و کیفیت اطلاعات منتشر شده در بازار سرمایه؛ مقررات‌زدایی، اصلاح فرآیند‌های کاری و افزایش کارایی بازار‌های مالی؛ توسه نهاد‌های مالی و انحصار زدایی؛ توسعه و تقویت زیرساخت‌های فنی؛ تسهیل‌گری و شفاف سازی صدور مجوز‌ها در بازار سرمایه و توسعه بازار بدهی و افزایش نقدشوندگی آن به عنوان مکمل بازار سهام دنبال خواهد شد.

عشقی «حرکت به سمت نظارت هوشمند و فراگیر» را به عنوان دومین برنامه محوری هیات مدیره جدید معرفی و اعلام کرد: این برنامه از طریق ارتقای ابزار‌های نظارتی متناسب با رشد بازار و تکنولوژی؛ ایجاد ساز و کار تعاملی و نظارت عموم سرمایه گذاران (خرد و عمده) بر بازار؛ استقرار نظام جامع مدیریت ریسک در بازار؛ اصلاح نظام حاکمیت شرکتی و حفظ حقوق سرمایه‌گذاران؛ شناسایی و پیگیری فعالیت‌های متخلفانه و مجرمانه در بازار با استقرار سامانه‌های پایش هوشمند بازار؛ ابهام زدایی از مقررات و رفع خلأ‌های مقرراتی و تسریع، کارآ و اثربخش کردن فرآیند‌های رسیدگی به تخلفات اجرایی خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بورس واوراق بهادار، آخرین محور از رئوس برنامه‌های هیات مدیره جدید با محوریت «فرهنگ‌سازی و نظم بخشی به فضای گردش اطلاعات در بازار سرمایه» به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: در اجرای سومین برنامه محوری، پایش و توسعه حداکثری درگاه‌های رسمی و دارای مجوز ارایه اطلاعات؛ تدوین برنامه‌های گسترده آموزشی، ترویج و فرهنگ‌سازی با استفاده از ظرفیت ارکان بازار سرمایه و نهاد‌های مالی فعال در آن و دانشگاه‌ها؛ تقویت درگاه‌های اطلاع رسانی تخصصی در حوزه بازار سرمایه و تعامل با فعالان بازار سرمایه جهت ساماندهی به گردش اطلاعات در فضای مجازی مد نظر قرار خواهد گرفت.

عشقی ابراز اطمینان کرد: با اجرای برنامه‌های بالا، به اهداف تعیین شده در حمایت از سرمایه گذاران و کسب اعتماد آن‌ها و ایجاد بازار کارآ دست خواهیم یافت.

رییس سازمان بورس در عین حال تاکید کرد: در کنار برنامه‌های مطرح شده، با توجه به شرایط موجود، پروژه بزرگ سهام عدالت با توجه به گستردگی و پیچیدگی‌های آن با بهره‌گیری از نسل نوین زیرساخت‌های فنی و تکنولوژی، در دستور کار جدی هیات مدیره سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در تحقق اهداف و برنامه هایش برای بازارسرمایه گفت: اجرای این برنامه‌ها بی‌شک، بدون اتکا به سرمایه انسانی که در بدنه بازار سرمایه و به ویژه در ارکان اصلی بازار، مشغول به فعالیت هستند، امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین توجه ویژه به سرمایه انسانی و اصلاح ساختار‌های اداری از اولویت‌های دورن سازمانی هیات مدیره جدید است.

رییس سازمان بورس در پایان، از تمامی فعالان و ذینفعان بازار سرمایه شامل عموم مردم، ارکان بازار، نهاد‌های مالی، ناشران، دستگاه‌های نظارتی و سیاست‌گزار درخواست کرد: با ارائه رهنمودها، پیشنهاد‌های خود هیات مدیره جدید را در غنابخشی به برنامه‌ها و تحقق هرچه بیشتر آن‌ها یاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
1
بسه دیگه همه پولهامون شد ضرر فقط اون دنیا جواب این همه مردم رو بدین ما به دعوت خود شما وارد بورس شدم واقعا گندش در اومد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین