کد خبر: ۷۳۲۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

رایزنی بشار اسد با هیات روسی

رئیس جمهوری سوریه امروز میزبان هیاتی روس بود که در جریان این دیدار زمینه های همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رایزنی بشار اسد با هیات روسی
آفتاب‌‌نیوز :

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ولادیمیر پوتین و سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراهش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سانا، در این دیدار درباره همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، اقتصادی، تجاری بحث و گفتگو شد.

لاورنتیف و ورشنین تاکید کردند که این سفر در راستای دستورات پوتین برای تقویت همکاری و توسعه روابط با سوریه در همه زمینه ها است.

هیات روسی بر آمادگی روسیه برای شرکت در بازسازی سوریه و زیر ساختهای آن که تروریستها آنرا ویران کرده اند و مشارکت در طرح های انرژی و کشاورزی به گونه ای که منافع دو کشور را برآورده سازد، تاکید کرد.

در این دیدار آخرین تحولات میدانی سوریه و آخرین رخدادهای بین المللی و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار گفت: این رویدادها و تحولات که در راس آنها خروج آمریکا از افغانستان است گواهی کاهش نقش آمریکا و متحدانش است و این تقویت امنیت و صلح و ترسیم آینده منطقه با اراده ملتهای منطقه بدون دخالت خارجی را طلب می کند و کشورهای منطقه و همسایگان باید در این راستا حرکت کنند.

در این دیدار همچنین موضوعات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه بررسی و بر اهمیت ادامه روند سیاسی به منظور دست یابی به توافق برگرفته از اصول ملت سوریه و حافظ حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن، تاکید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین