کد خبر: ۷۳۲۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲

انتقاد شدید چین از آمریکا و کانادا بخاطر اعزام ناو به تنگه تایوان

 ارتش چین اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان را محکوم و اعلام کرد که اقدامات این دو کشور صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد.
انتقاد شدید چین از آمریکا و کانادا بخاطر اعزام ناو به تنگه تایوان
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی تئاتر شرقی ارتش خلق چین ضمن محکومیت این اقدام در بیانیه‌ای اعلام داشت که نیروهای چینی ناظر بر کشتی‌ها بودند و در مسیر آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو جنگی کانادا و آمریکا اواخر هفته گذشته همزمان با افزایش تنش بین چین و تایوان، از تنگه تایوان عبور کردند.

چین بارها ماموریت‌های هوایی را در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان در سال گذشته انجام داده و همین مساله خشم تایوان را برانگیخته است.

چین از اول اکتبر طی چهار روز 150 هواپیما به این منطقه اعزام کرد.

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز کلاس آرلی برک روزهای پنجشنبه و جمعه به همراه ناوچه کانادایی اچ‌ام‌سی‌اس وینیپگ از آبراه باریکی که تایوان را از چین جدا می کند، عبور کردند.

طبق بیانیه ارتش آمریکا، حرکت ناوهای آمریکا و کانادا از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد ایالات متحده، متحدان و شرکای آن به منطقه آزاد و باز هند- آرام است.

کشتی های نیروی دریایی آمریکا تقریبا ماهانه در حال عبور از این تنگه هستند تا خشم پکن را برانگیزند. متحدان ایالات متحده از جمله انگلیس نیز گاهی اوقات ناوهای جنگی خود را از طریق تنگه عبور می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین